Stát se distributorem je velká šance pro spoustu lidí, jak si přivydělat extra peníze a přilepšit sobě i své rodině. Proto se chci dneska podělit o ověřené a nejlepší způsoby, jak k tomu můžete dopomoci svým zákazníkům.
Proč se ze zákazníka, stává skvělý distributor?
Stát se prodejcem či distributorem je pro spoustu lidí těžký krok, který vyžaduje odhodlání. Pozitivní na tom ale je, že produkt vyzkoušeli a snad si ho také zamilovali.
Ví něco i o společnosti a mají důvody pro to, že chtějí produkt doporučit dalším lidem.
Všechny tyto skutečnosti vedou ke snazšímu prodeji či doporučení produktů a úspoře času, protože se “bývalý” zákazník nepotřebuje zpočátku mnoho učit.
Takže pokud jste distributoři a někteří z vašich zákazníků po tom touží také (nebo je chcete k této cestě nasměrovat), následující rady vám pomohou jim tuto šanci předat na zlatém podnose.
Nezapomínejte na budování kultury
Jako lídři musíme mít všichni neustále na paměti budování kultury. Díky ní se lidé spjatí s vámi a vaší společností cítí skvěle nezávisle na tom, jaké výdělky mají, nebo chtějí.
Zkráceně je to o tom, že lidé chtějí být kolem vás a chtějí být vaši přátelé. Někteří jsou jen spokojení s vašimi produkty a nechtějí budovat business.
V konečném důsledku jde o to, jak dobře jim ve vaší společnosti je. Víc jsem se o kultuře v týmu rozpovídal v článku Jak motivovat “lenivé” kolegy v MLM.
Zákazníci nemusí mít tušení o možnosti výdělku
Než se dostanu k podstatě tohoto článku, chci vám povědět hlavní důvod, proč byste měli zkusit si se svými zákazníky popovídat o možnosti stát se distributorem, proč by měli chtít to udělat.
Důvod je jednoduchý – nedokážu si představit, že existuje někdo, kdo by nepotřeboval, vydělat nějaké peníze navíc.
Také si pamatujte, že zákazníci ani nemusí tušit, že by si díky produktům, které kupují a které mají rádi, mohli něco vydělat. Takže se o to sami zajímat nezačnou.
Když jim neřeknete, že mají šanci si díky vám vydělat peníze, půjdou a vydělají si je jinde.
1. způsob: Přímá nabídka
Vsadím se, že mezi zákazníky máte i vy takové, kteří netuší, že by se sami mohli stát distributory. Proto začněte tím, že jim o tom povíte a tuto možnost jim nabídnete.
Nesnažte se je přesvědčit a netlačte na pilu, jinak se může stát, že ublížíte své budované kultuře kolem sebe a můžete odradit své zákazníky. Nabídněte jim kromě výdělku i “únikovou cestu” a buďte za ně vděční, i když odmítnou:
“Uvědomil jsem si, že jsem se vám o tom nikdy nezmínil. Nevím jestli to je něco, co zrovna teď hledáte, ale co se týče produktu, který máte rádi a který si každý měsíc objednáváte – můžete se stát jeho distributory, stejně jako jsem já.
Jednoduše řeknete lidem o tom produktu, proč ho máte rádi a společnost vám bude dávat provize, zaplatí vám za tuto reklamu. Můžete mít svou síť zákazníků a kdykoliv si někdo z nich objedná, dostanete svou odměnu zas a znova.
Takže pokud si třeba chcete vydělat nějaké extra peníze, řekněte mi a já vám ukážu, jak to funguje, je to jednoduché, prostě platíme za doporučení něčeho, co už Vám pomáhá.
A pokud Vás to nezajímá, nevadí, není problém, i tak vám velmi děkuju za veškerou dosavadní přízeň.”
Koho by taková nabídka naštvala? Nikdo. To je jedna z možností, jak dát vědět zákazníkům, že se mohou stát členy vašeho týmu. Je rychlá a přímá a máte téměř okamžitě zpětnou vazbu.
2. způsob: Nechte je, ať si Vás najdou
Pokud fungujete mezi velkou skupinou zákazníků – například máte vlastní Facebookovou skupinu – nedělal bych to příliš často a nepřikrášloval bych to až moc velkými příběhy.
Ale třeba jednou týdně můžete přidat příspěvek a povědět ostatním příběh o vašem zákazníkovi, který si ke své práci trochu přivydělal – vše musí být reálné.
Klidně se dá i takto začít:
“Tohle je moje kamarádka Lenka a tento týden si díky doporučení produktu svým přátelům vydělala tisícikorunu! Jen tak dál, Leni!”
Zákazníci, kteří nepotřebují vydělat extra peníze, tomu nebudou přikládat důležitost nebo velkou pozornost, maximálně poblahopřejí a zase budou pokračovat ve svých činnostech.
Ale ti, co by si rádi přivydělali, zbystří a budou se zajímat. A právě s nimi pak můžete dál rozvíjet komunikaci a zasvětit je do všech obchodních “tajů” Vaší úžasné MLM příležitosti…
Důležitá je pravidelnost, konzistentnost, pravdivost a reálnost – nenafukujte – vždy jen PRAVDU PRAVDOUCÍ!
Vy to dokážete!
Věřím ve Vás..
Michal 😉
Váš MLM fanoušek číslo #1
SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩