Při náboru i při běžném rozhovoru mají lidé námitky. A všechny tyto námitky spadají do dvou kategorií – omezující přesvědčení, které má daná osoba o sobě, nebo omezující přesvědčení, které má o síťovém marketingu.

Krok č. 1 POSLOUCHEJTE

Zaměřte se na naslouchání.

Mnohem více mluvíme, než nasloucháme. Snažte se potenciálního zákazníka nejen poslouchat, ale také naslouchat a pochopit jeho situaci.

Častá námitka zní, že nemá čas. Jenže to může znamenat spoustu věcí a může pro to mít spoustu důvodů… Třeba se vás jen chtějí zbavit, nebo nevěří, že jsou srdcem podnikatelé, nebo se jim právě narodilo dítě – atd., atd.

Snažte se je pochopit, pokládejte jim otázky. Otázky jsou vaším nejlepším přítelem, umožňují vám vybudovat si s lidmi vztah.

Přemýšlejte o otázkách, které můžete položit, abyste lépe pochopili, proč říkají své námitky. Neodsuzujte je, udělejte vše pro to, abyste pochopili, z čeho vycházejí.

Pak budete mít možnost, poučit je o své příležitosti, což je vždy naším hlavním cílem, při rozhovoru s potenciálním zákazníkem.

Krok č. 2 POCHOPTE

Jinými slovy, ukažte jim, že jste stejní.

Ukažte jim, že i vy jste měli stejné myšlenky, výhrady, obavy a otázky, než jste se k podnikání připojili. Ať už je jejich námitka jakákoli, zopakujte jim ji…

  • Ani já jsem si nemyslel, že jsem podnikatel.
  • Ani já jsem neměl pocit, že na to mám peníze.
  • Nevěřil jsem ani síťovému marketingu.

Je důležité si uvědomit, že ne vždy se můžete se svým potenciálním zákazníkem ztotožnit. Pokud jste muž, tak se samozřejmě nemůžete ztotožnit s nečekaným těhotenstvím.

V takových případech můžete použít situaci jiné osoby, kterou znáte – člen týmu, rodiny, kamarádka apod. Vysvětlete jim, že i oni měli stejné myšlenky a obavy, ale že to dokázali zvládnout.

Základ je vždy stejný: My dva jsme stejní = měl(a) jsi stejné námitky jako já!

A najednou se námitka nebo překážka stává příležitostí k navázání spojení…

Jeli jste někdy na dovolenou a potkali jste někoho ze svého města? Znáte to, oba jste nadšení a okamžitě si s danou osobou rozumíte, protože máte něco společného.

Jako lidé takové spojení milujeme. Takže když si vytvoříte vztah s potenciálním zákazníkem, máte skoro vyhráno.

Svého potenciálního zákazníka jste skutečně vyslechli, pochopili. Teď se s ním ztotožníte a vysvětlíte mu, že jste prošli stejným procesem. Podělíte se o svůj příběh.

Krok č. 3 PODĚLTE SE O SVŮJ PŘÍBĚH

Můžete například začít slovy:

“Povím Vám, co se mi stalo, když jsem se na tu příležitost opravdu podíval,” nebo něco v tomto smyslu…

Nemám čas!

Řekněme, že jejich námitka spočívá v tom, že nemají čas. Pak byste mohli pokračovat vysvětlením, že jste to cítili stejně, ale uvědomili jste si, že pokud se něco nezmění, nebudete mít čas NIKDY – nejen na tuto příležitost, ale i na jiné důležité věci ve svém životě.

Proto jste se rozhodli být kreativní a vyhradit si čas, abyste mohli mít v budoucnu více svobody, víc možností a víc příjmů. Můžete dokonce vysvětlit, jak jste toho dosáhli – například jste trávili méně času sledováním televize, nebo scrolováním na sociálních sítích.

Nemám peníze!

Pokud jejich námitka spočívá v tom, že nemají peníze, můžete jim vysvětlit, že jste měli stejnou námitku, ale uvědomili jste si, že pokud nemůžete investovat malou částku do rozjezdu vlastního podnikání, tak jste celou dobu dělali špatnou věc…

Vydělávali jste celou dobu příliš málo peněz a budovali jste sen někoho jiného. A proto jste tehdy udělali svůj velký krok k vytvoření dodatečného příjmu, pro relizaci vlastních snů!

A stejně jako v předchozím kroku, pokud nemáte příběh o své osobní zkušenosti, podělte se o příběh člena týmu nebo Vašeho přítele, či kolegy.

Pamatujte, že váš příběh bude záviset na jejich námitkách.

Klíčové je, že potenciálnímu zákazníkovi neříkáte, co má dělat, nebo jak se má cítit, ale říkáte mu, co jste udělali VY a jak jste se cítili VY, což je mnohem uctivější, soucitnější a účinnější.

Krok č. 4 NABÍDNĚTE

Teď už máte s potenciálním zákazníkem navázaný kontakt – počátek (přátelsko-obchodního) vztahu.

Jakmile se vám to podaří, přichází naprosto klíčová otázka (která mi vydělala už doslaova miliony):

Když jsem to zvládl já, šel (šla) bys do toho taky?

Pokud řeknou:

“Nemám na to peníze.”, můžete se zeptat: “Když ti ukážu, že peníze opravdu nejsou problém, uděláš další krok?”.

“Nemám na to čas.”“Když ti ukážu, že to stojí za tvůj čas, šel bys do toho?”.

“Nejsem prodejce.”“Když ti ukážu, jak vybudovat firmu, aniž by ses cítil jako prodejce, chceš se o tom dozvědět více?”

Stejně jako v předchozích krocích se vaše otázka bude měnit v závislosti na námitce.

Pokud jde o všechny čtyři kroky, platí, že praxe dělá mistra. Učení se děje v praxi. Když začnete trénovat, začnete lépe rozumět jednotlivým krokům a tomu, jak provést potenciálního zákazníka procesem a zároveň budovat vztah.

Pak si začnete budovat důvěru. Pamatujte, že když jste zkušení a sebevědomí a procházíte tímto procesem s autenticitou a soucitem – námitka je dar, most – nikdy ne překážka.

Kde jsem se tohle naučil?

K těmto radám jsem se dopracoval vlastní cestou během let. A i když to zní jako hračka, vybudovat si svaly návyků jde těžko – ve skutečnosti je to ta těžší část podnikání.

Vybudujte si sval vidění sebe sama tam, kde chcete být. Úspěch už pak pro vás bude snadný, věřte mi. A pokud začínáte svou cestu s vedlejším podnikáním a chcete získat další rady, mám pro vás tip…

Dám vám taky zdroj, který vám opravdu pomůže, pokud to s růstem svého podnikání myslíte vážně. Rady od lidí, kteří patří do špičky MLM – nyní můžete získat ZDARMA milionové rady, jak ovládnout MLM.

Kde? Na Online MLM Summitu!

Pokud už v MLM jste nějakou dobu anebo právě začínáte, ale zatím stále nemáte výsledky o kterých sníte, pak Vám možná mohu hodně pomoct tím, že pořádám Online MLM Summit ZDARMA.

Na 5 až 6ti hodinovém Online MLM Summitu, odevzdá své knowhow síťového marketingu celkem 14 tuzemských CZ/SK lídrů – milionářů.

Tito lidé prozradí do detailu, jak vydělali přes 100.000.000+ Kč (resp. přes 4.000.000+ EUR) za velmi krátký čas.

Nejlepší na tom je to, že celý SUMMIT je úplně ZADARMO, takže jedinou investicí je Vaše pozornost a Váš čas v neděli – registrujte se na vysílání a řekněte to všem těm, které chcete vzít na vrchol s Vámi:

https://summitonline.cz/

Brzy na viděnou!

S pozdravem Michal – Váš MLM fanoušek číslo #1


Za inspiraci k tomuto článku děkuji mému „MLM příteli“, Ericovi Worremu.



SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩


MARKETINGOVÝ ONLINE MLM SUMMIT ZDARMA!


DALŠÍ ROČNÍK NEZÁVISLÉ MLM AKADEMIE





PDF: Kde brát lidi do MLM, aby Vám nedošly kontakty!
 



MLM plávovač je ve FB Skupině MLM Poradna!
 



PDF: Jak správně telefonovat v MLM! Stahujte.
 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.