Někdy se lidé rozhodnou opustit síťový marketing a jít dál svou jinou cestou…

Pokud se o konci rozhoduje i člen Vašeho týmu, mám pro Vás pár tipů, jak takové lidi (ne)motivovat a co můžete udělat pro to, abyste jim pomohli se správným rozhodnutím.

Zajímá Vás co můžete dělat? Dobře, tak jdeme hned na to, jako vždy… 😉

Nezapomínejte na motivaci celého týmu

Lidé přicházejí a odcházejí. I když si přejeme, aby se všichni úspěšně drželi, učili se a rostli, někteří ze své network marketingové cesty sejdou.

Možná si to všechno představovali jednodušeji, nebo pro to mají jiný důvod. To ale není důležité.

Jediné, co můžete udělat, je dostatečně motivovat členy týmu. Zbytek je na nich. Jestli bude chtít někdo z týmu skončit, povzbuďte ho k tomu, aby přes všechny boje a odmítnutí na své MLM cestě pokračoval dál.

Hned Vám povím, jaký způsob je ten nejlepší a jakému přesvědčování se naopak vyvarovat. 

Způsobům, jak motivovat MLM tým, už jsem se na blogu jednou věnoval. Nenechte si tento úspěšný článek ujít.

Nechoďte proti jejich přesvědčení

Pokud si někdo z týmu zoufá, že už je unavený a nevidí ve svém snažení žádný pokrok, nesnažte se ho povzbudit stylem:

„Jen do toho, ty to přece zvládneš!“.

Způsobíte tím jen to, že před sebe postaví zeď, nebude chtít nic podobného slyšet a pravděpodobně Vás i rychleji opustí.

Když někoho dobře znáte … 

Když můj známý začínal s network marketingem, zpočátku byl strašlivě frustrovaný. Každý den oslovoval lidi, opravdu každý den po celých šest měsíců a bez výsledků.

Když jsem ho potkal, nebyl příliš v dobré náladě. Tak jsem se ho zeptal, jestli se nechce svěřit, že bych mu třeba, mohl pomoci.

Dočkal jsem se stížností:

„Tohle nefunguje, je to na nic.“

Protože jsem ho znal, jednoduše jsem mu na to řekl:

„Tak se na to vykašli, odejdi ze společnosti a najdi si nějakou práci.“

Věděl jsem moc dobře, že ho to naštve a že se mé radě vzbouří, protože on nikdy nic nevzdává. A asi tušíte, co se stalo a proč Vám to vůbec říkám – během následujících 90 dní si vydělal svých prvních 100.000 Kč.

Neplatí to ale vždy a určitě bych to nezkoušel na někom, koho neznám – pak si nikdy nemůžete být jistí, jak člověk zareaguje. Ale jako zajímavý příklad reverzní psychologie to určitě stačí.

Frustrace z neúspěchu je zrádná. Nestavte proti ní zeď, ale naopak podejte pomocnou ruku.

Mějte pro svůj tým pochopení

Mám pro Vás mnohem univerzálnější a jednodušší způsob, jak reagovat, když se Vám ozve někdo z týmu, že se mu nedaří a chce skončit – dejte mu najevo, že ho chápete.

Např. takto:

„Pokud ten důvod, se kterým jsi do MLM šel, už pro Tebe není tak důležitý, tak to chápu, skončil bych taky.“ 

Díky tomu pravděpodobně zjistíte jednu věc – většina lidí nechce snížit své cíle. Pokud začali s network marketingem, protože se jim hodí víc peněz pro rodinu, tak si z ničeho nic neřeknou „vždyť to není potřeba“.

I kdyby neměli extra velkou pracovní morálku, pořád budou mít své cíle a sny, které se jen tak nezmění. 

A Vy jim to nenápadně připomenete a ukážete, že jste na stejné lodi:

„Jasně, pokud už pro Tebe ty důvody, proč ses přidal k nám do týmu, nejsou důležité, chápu to. Jestli ale pořád chceš dosáhnout toho, že budeš mít větší nezávislost, poslechni si pár příběhů, ještě než se s námi rozloučíš…“ 

Ze svého rukávu určitě dokážete vysypat několik příběhů lidí, kteří to nevzdali a šli si za svým snem.

Příběhy táhnou

Určitě znáte, nebo ve svém týmu máte někoho, komu se dlouho nedařilo, až se nakonec díky trpělivosti dopracoval k úspěchu.

Taky tu mám pro zajímavost pracovní dráhu lidí, které určitě dobře znáte:

  • Harrison Ford byl hercem 11 let, než získal svou první hlavní roli. Během té doby se živil jako tesař. 
  • Samuel L. Jackson (americký herec, známý například ze snímků Quentina Tarantina Pulp Fiction), tak ten čekal dokonce více než 20 let.
  • AC/DC produkovali hudbu 40 let, než se dostali se svou první písní do žebříčku do Top 10.

Takových příkladů můžete sehnat mraky…

Ale vůbec nejlepší je povědět příběh někoho z týmu, prostě někoho z Vaší společnosti, protože to nejsou “neuchopitelné” úspěchy hvězd, ale opravdové příběhy někoho, koho ostatní z firmy, dobře znají.

Nesnažte se do ostatních vlámat povzbuzující věty „to dokážeš, nevzdávej to přece!“ nebo „příště už se to určitě povede, to by byla škoda se na to teď vykašlat“.

Protože jsou unavující. Vžijte se do jejich situace a zkuste si sebe představit na jejich místě. Pomohl by Vám takový “motivující proslov”? 

Mějte pro ně pochopení, zeptejte se, jestli ty cíle, se kterými do network marketingu šli, už neplatí?

A jestli ano, tak jestli jsou schopni jich docílit i bez Vás? Jestli už našli jiný způsob, jak si přivydělat a postupně získat nezávislost?

Taková strategie a reakce je mnohem účinnější a nepostaví mezi vás zeď.

Moc Vám držím palce, ať jsou lidé ve Vaší firmě / Vašem týmů spokojení a šťastní!

Věřím ve Vás..

S pozdravem Michal 😉

Váš MLM fanoušek číslo #1


Za inspiraci pro tento článek děkuji mému „MLM“ příteli, Rayovi Higdonovi (firma HIGDON GROUP™).



SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩



JAK NA IMPÉRIUM Z DOMU A BEZ KAPITÁLU?