Máte kolegy, kteří nejsou do práce stejně nadšení, jako vy a chcete je motivovat? Cesta skvělé a produktivní týmové kultury není samozřejmá a vyžaduje svůj čas.

Já vám chci ukázat, jak co nejlépe motivovat, své neproduktivní kolegy a přimět je k akci.

Uznání za úspěchy

Část kultury v network marketingu může spočívat v tom, že si každý bude vést statistiky o svém úspěchu. Celý tým pak bude mít přehled o tom, jaké výsledky lidé měli a co dělali.

Pokud chcete, můžete je i pravidelně za jejich výsledky odměňovat. Třeba za to, že se jim povedlo rekrutovat pět lidí, nebo získali pět zákazníků.

Jednou týdně si každý aktualizuje nějaký online dokument, aby o sobě dal vědět ostatním v týmu a mohl se s nimi porovnat. Tím dokumentem může třeba být náš jednoduchý plánovač MLM aktivit, máte ho?

Lze ho stáhnout absolutně zdarma v naší Facebookové skupině MLM Poradna, kde se inspirují už tisíce MLMáčků napříč všemi různými MLM firmami. Po přidání do Skupiny ho najdete v záložce SOUBORY.

PDF Plánovač MLM Aktivit - Jednoduchý Report pro vyhodnocování statistiky úspěšnosti
PDF Plánovač MLM Aktivit – Jednoduchý Report pro vyhodnocování statistiky úspěšnosti si můžete stáhnout ve Facebokové skupině MLM PORADNA.

Celý systém je postavený na zodpovědnosti lidí a může je k dalším činům motivovat srovnání s ostatními, nebo malé odměny.

Tím nemyslím žádné dary, ale postačí třeba jen nějaký online odznáček, nebo jiný střípek uznání, aby bylo vidět, že někdo cení jejich snahu.

Za úspěch, jako například „našla jsem pět nových zákazníků“ nebo „rekrutovala jsem dva nováčky“, pak budou hrdí a rádi se s ním pochlubí ostatním.

Motivace odměnami sice zabírá čas, ale je skvělé mít v týmové kultuře i nějakou tu formu uznání.

Pravidelné porady

Ne, opravdu tím nemám na mysli běžnou firemní poradu, kde polovina lidí spí a druhá půlka si projíždí sociální sítě na telefonu.

Zkusím vám to trochu vysvětlit. Jedna možnost je pravidelná porada, kde si společně řeknete, kdo co dokázal za uplynulý týden. Ani to ale nemusí dodat pondělním poradám potřebnou šťávu.

Další možnost je osobnější a úspěšnější. Ať má vaše každotýdenní porada konkrétní název. Třeba: “Jak Lenka získala své první dva zákazníky”. Oslavujte každý dílčí úspěch, který rezonuje s velkým počtem lidí.

Většina týmů se chlubí velkými úspěchy jako „získal jsem BMW během čtyř dnů“, „vydělal 200.000 korun za první měsíc“. To víc lidí odradí, než zaujme, protože si se svými úspěchy, budou připadat naprosto nicotní.

Místo toho mluvte o někom, kdo byl ve firmě tři roky a konečně sehnal svého prvního zákazníka. Nebudete věřit, jaké procento lidí přijde na poradu, jako je tahle. Protože přesně takové příběhy jsou o situacích, ve kterých se nachází spousta lidí.

Ti produktivní, kteří vyhrávají auta a vydělávají statisíce, na poradu stejně nepřijdou (pokud ji tedy sami nepořádají).

Jsou totiž v terénu, makají a příběhy je až tak nezajímají, chtějí hlavně shánět nové zákazníky, nebo nováčky budovatele a hrnout svojí MLM kariéru kupředu.

Týmová porada nemusí být nuda, když budou její součástí příběhy zúčasněných, nicméně je třeba to držet vždy vyvážené.

Týmová kultura

Skvělou týmovou kulturu vytvořili Larry a Taylor Thompsonovi. O Thompsonově pravidle už jsem několikrát mluvil – naposledy například v článku o spokojeném týmu v MLM – rozděluje lidi v síťovém marketingu na 80 %, 15 % a 5 %.

A proč ho zmiňuji zrovna teď? Těch osmdesát procent celé network marketingové skupiny je absolutně v pohodě s minimálním výdělkem, nebo jen se skvělou firemní kulturou, kterou se vám povedlo vybudovat.

Těch 80 % je šťastných, že někam mohou patřit, že jsou součástí něčeho většího, než jsou oni. Rádi se zajímají o to, co se děje, ale nesnaží se být těmi nejlepšími v celém podniku.

Pokud dáte najevo, že jsou špatní jen kvůli tomu, že se nestarají o svůj růst ve firmě a v kariérním žebříčku, pokud ucítí vaše zklamání, přestanou se o vaši MLM společnost zajímat úplně.

Mějte proto uznání pro všechny členy týmu, poslouchejte jejich příběhy a oceňte je za každý dílčí úspěch.

Jestli byste si mysleli, že potřebujete co nejvíce lidí, kteří vydělávají statisíce měsíčně, abyste dostatečně motivovali ostatní, není to pravda.

Vždy tu totiž bude víc lidí, kteří se ke svým prvním stem tisícům prokousávali hodně dlouho a stálo je to mnoho sil, nebo se o ty peníze ani nesnaží, protože jsou s vámi z jiného důvodu.

Extrémními a moc rychlými výsledky spíše demotivujete víc lidí, než motivujete. Připravte si na poradu raději příběh někoho, kdo zrovna vydělal svých prvních 20.000 korun.

Lidi na to uslyší řeknou si, že to je přeci skvělé, že na to mohou dosáhnout taky. Mnohem více se s těmito dílčími úspěchy ztotožní a dají jim naději a budou mít chuť do akce.

A vy jim přece chcete dát něco, s čím se mohou ztotožnit. Mluvte o pomalém úspěchu a podobných věcech, které jsou reálné pro všechny.

Oslavujte každý, i malý úspěch ve vašem týmu. Když budete oceňovat jen velké hráče, může to ostatní demotivovat, protože budou mít pocit, že něco takového nikdy nezvládnou.

Týmové facebookové skupiny

Jste členem některé z facebookových skupin týkajících se network marketingu? Co se v nich odehrává, o čem se lidi nejčastěji baví? Můj průzkum dopadl nějak takto:

  • Jak nabírat lidi.
  • Jak získat zákazníka.
  • Jak víc prodat.
  • Jak nabírat lidi.
  • Jak získat zákazníka.
  • atd.. atd… atd… stále dokola…
  • Takže jak vidíte, tady máte ten celkový plán…

Jak vidíte, tak často v těch skupinách není žádné srdce, duše, emoce, záměr či láska. Nic.

Žádné příběhy komunity, žádné dobré zprávy o někom, kdo zrovna dneska šel a “zasadil deset stromků” či něco jiného “lidského” ze života…

Přidejte do svých příspěvků nějakou tu lásku, více emocí, mluvte víc o komunitě. Předejte tohle všechno svému týmu a oni budou šťastní, že mohou být součástí toho všeho s Vámi a bohatě se Vám odvděčí.

Co když tým “netáhne” a přitom není líný?

Někdy zdánlivá lenost nemusí být lenost, ale jen odkládání. Odkládání zapříčiněné nejistotou. Nejistotou z nedostatku informací, možná z nedostatku správných dovedností, nebo kvůli jiným “MLM blokům a strachům“.

Když však lidé vědí, jak na to a co přesně je třeba pro úspěch udělat, pak neváhají a jdou s nadšením do akce a to je důvod, proč jsem pro Vás nachystal MLM AKADEMII, kde probereme kompletní MLM knowhow od A-Z jak v offline, tak online 😉

Ceny vstupenek jsou garantovány, jen do konce měsíce. Pak bude muset cena nahoru, z důvodu omezené kapacity v místě konání, kterou nelze navyšovat – děkuji za pochopení a těším se na setkání 😉

TIP: Vezměte sebou svůj tým, ať to máte levnější a nehledě na to, že platí: VYŠKOLENÝ TÝM = TÝM PRODUKUJÍCÍ $$$ 

Setkáme se nejdřív u Brna a pak společně až na vrchol Vaší kariéry! 😉


Za inspiraci pro tento článek děkuji mému „MLM“ příteli, Rayovi Higdonovi (firma HIGDON GROUP™).



SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩