Myslím, že už jste určitě někdy přemýšleli nad tím, že budování vztahů je ten nejlepší způsob, jak se dostat k potenciálním zákazníkům či spolupracovníkům v MLM je to tak?

Dnes vám chci říct, že to není nezbytně nutná vstupenka k úspěchu. Existuje celá škála jednání, od přátelských vztahů s ostatními, až po nechvalně známé nevyžádané jednání.

Chci Vám poradit, jak mezi těmito extrémy vybrat kompromis a dosáhnout těch nejlepších výsledků.

Nevyžádané jednání

Už jsem potkal network marketéry, kteří jdou rovnou na věc a pak i jiné, kteří na to chodí raději pomalu a budují si s lidmi vztah…

Jaký je v těchto přístupech rozdíl?

Při budování vztahů se musíte vyhnout jednání, které není nijak vyžádané od člověka, se kterým chceme mluvit. Prostě když si nějak předem vyhodnotíte osobu ještě předtím, než ji ve skutečnosti opravdu poznáte.

Představte si situaci, že třeba za někým přijdete a začnete ho přesvědčovat, že ve Vaší MLM společnosti se mu bude určitě dařit a že bude téměř 100procentně rychle šplhat směrem vzhůru.

Udělali jste to někdy? Já se přiznám, že jsem tuto chybu na začátku také dělal…

Problém výše popsaného přístupu spočívá v tom, že on Vám ještě ani nenaznačil, že se s Vámi chce jakkoliv spojit, natož spolupracovat. Je to stejné, jako když přijdete k někomu na baru a nabídnete mu ihned svůj pokoj nahoře v hotelovém pokoji… 

Nevyžádané jednání o businessu nefunguje – neříkám, že to občas “haluzově” nezafunguje – ale ve většině případů budete mít smůlu.

Jenže všeho moc škodí! Překvapeni?

Aneb “budování vztahů” vs. “jít přímo na věc”?

Někteří z Vás už máte budování vztahů v malíčku a proto si myslím, že byste přece jen už mohli tohle vše vynechat a jít rovnou na věc…

Moment, teď si trochu protiřečím, že ano? Proč vlastně?

Protože když po několika týdnech zjistíte, že lidi nezajímá vaše nabídka, co se stane s tou vší vynaloženou prací na vybudování vztahu?

Jasně vše je o vyváženosti. Balanc je důležitý nejen v životě, ale i v businessu.

Takže když půjdete rovnou na věc trošku rychleji a zeptáte se jich, jestli je nezajímá vaše nabídka, co Vám brání navázat nejen kontakt, ale současně vytvořit ten vztah hned poté, co vám na to, tak trochu kývnou?

Dá se vztah duplikovat?

Ve vztazích existuje jeden zádrhel – nejdou duplikovat. Jestliže se tedy v MLM spoléháte pouze na budování vztahů, ale chybí vám porozumění v závádění systému do struktury, pak duplikaci v síti, pravděpodobně nedosáhnete. 

Ale existují i výjimky!

Na druhé straně, pokud máte výsledky v MLM businessu i tak, s pouhým budováním vztahů, pak v tom pokračujte, protože jste rozhodně výjimeční.

Máte dar, který nemá moc lidí. Statisticky totiž jen samotné budování vztahů, není dlouhodobě příliš úspěšné, ale pokud to funguje zrovna u Vás a opravdu máte i výsledky, buďte na to pyšní a pokračujte.

V MLM se totiž nevyplatí měnit nic, co Vám funguje!

Neupínejte sebe a celý tým přehnaně jen na vztahy

Když vás někdo v MLM společnosti motivuje do vyšších pozic, moc se zpravidla nestará o to, že potřebujete mít čas budovat vztahy. Všichni totiž nemusí rozumět teorii budování vztahů, protože je neuvěřitelně těžká.

Než se vztah opravdu prohloubí, může to trvat i několik měsíců, než konečně přijde na věc spolupráce. Já se úplně nezdržuji nekonečným budováním vztahů, než půjdu na věc a dám nabídku. A jak to máte Vy?

Proč šetřím drahocenný čas?

Protože chci dostat můj produkt a služby do rukou co nejvíce lidí, to je to, na čem mi záleží a proto čekání na perfektní moment, který možná ani nepřijde, nedává až tolik smysl a může Vás dost brzdit, kdy budete jen přešlapovat na místě, zatím co ostatní porostou.

Není tedy lepší si potencionálního zákazníka nejdříve oťukat, jestli je připravený na vaši nabídku?

Jakákoli osoba ve vašem týmu, ať už dokončila, nebo nedokončila školu, ať už rozumí, nebo nerozumí Facebooku, nebo ať už má, nebo nemá na fotkách kravatu, kdokoli z těchto i jiných lidí, opravdu může uspět… Ale….

Nebrzdíme tedy někdy jejich potenciál?

Nebrzdíme jejich příjem až příliš velkou pozorností na vztahy? Proč bráníme “našim” lidem vydělávat peníze?

Ano, vztahy jsou v MLM důležité, ale nepřeháníme to někdy v tom smyslu, že pak na tu nabídku, už raději nikdy ani nedojde? (třeba proto, protože se tam zatím ještě pořád nepovedlo vybudovat, ten ideální vztah?)

Pokud až moc tlačíme lidi v týmu, aby v první řadě vybudovali ideální vztahy, což málo kdo umí, defacto jim bráníme, aby dělali to, co umí nejlépe.

Každý je jiný a lidé faleš či nucenost vycítí

Buďme otevření i k lidem, pro které budování vztahů, není silná stránka. Nenuťte je sbírat “srdíčka” na sociálních sítích, objímat se, když jim to není příjemné, nebo kdoví co ještě. 🙂

Buďte otevření tomu, že je budete učit jinak. Jestli chtějí mluvit na lidi na parkovišti, nebo v obchoďáku, nechte je to dělat. Pokud chtějí chodit od dveří ke dveřím, v čem je problém, když z toho budou výsledky?

Nebojte se jít na věc i trošku rychleji a vztah dobudujte poté

Promluvte si s lidmi, zeptejte se, jestli jsou otevřeni vašemu produktu, službě, nebo příležitosti a naučte to tak dělat i celý váš tým, hezky tak, jak to každý z nich opravdu umí – jejich vlastní přirozeností, jejich stylem. 

Všechno je jak má být

Přestaňte si tedy dělat starosti s přehnaným budováním vztahů. Já vám chci jen pomoci, jak přes pomoc ostatním vydělat nějaké peníze navíc pro Vaši rodinu a jak udělat “díru do světa” s využitím poctivého síťového marketingu.

Chci, aby se váš produkt/služba dostaly do rukou co nejvíce lidem a nejrychlejší cesta jak to udělat je, že se přestaneme až “chorobně” snažit o ideální vztahy a půjdeme i více tzv. rovnou na věc, neboli do akce. 😉

Společně to dáme! 


Za inspiraci pro tento článek děkuji mému „MLM“ příteli, Rayovi Higdonovi (firma HIGDON GROUP™).



SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩