Jsou dva pilíře, na kterých stojí jakýkoliv business. I ten Váš. Prvním je hledání nových zákazníků a členů týmu, druhým jsou marketingové aktivity. Jaký je mezi nimi rozdíl? Jakou zvolit strategii a jak jednat s lidmi? Všechno Vám povím.

Získávání zákazníků by se dalo jednoduše rozdělit tak, že v jednom případě oslovujete VY (online, offline, zprávy, e-maily, rodina, přátelé, kdo Vás jen napadne) a u marketingových aktivit zase doufáte, že někdo osloví Vás.

Pokaždé je potřeba zvolit jiný přístup, jak s lidmi jednat. Pomoc Vám s tím může tzv. „pozicování“ lidí podle toho, co o Vás ví a jestli mají o Vaši příležitost zájem.

Jak rozlišovat 4 základní pozice “připravenosti na spolupráci”?

V pozici 0 jsou lidé, kteří nikdy neprojevili zájem o vás nebo vaši práci. Třeba o vás nikdy neslyšeli, nikdy jste se nepotkali. Všichni lidé v pozici 0 by se dali shrnout do prvního pilíře businessu, kterým je hledání nových zákazníků.

Když hledáte nové zákazníky, nebo členy týmu, oslovujete neznámé lidi, kteří jsou v pozici 0. A nezbyde vám žádná jiná možnost než se zeptat, jestli jsou otevřeni vaší příležitosti.

Zde je to nejdůležitější, co potřebujete zjistit a jak to prakticky udělat:

„Zdravím, sice se neznáme, ale vidím, že bydlíme ve stejném městě. Momentálně se tu snažím rozšířit svůj business, tak bych se jen chtěl zeptat, jestli byste nebyl(a) otevřený nějakému výdělku navíc?“

Už o vás lidé ví? Nebo někdo sám proaktivně oslovil Vás? Znamená to, že máte úspěšný marketing. Využijte toho a zjistěte od nich víc, ať víte, na co se máte více zaměřit.

Jestliže už o vás ví, znamená to, že máte úspěšný marketing – dozvěděl se o vaší příležitosti od známého, z internetu, nebo přímo od vás. A už je taky na vyšší pozici. Na jaké?

To záleží na tom, jestli například viděl vaše video, četl článek, nebo o vás jen zaslechl. Při určování jeho “pozice” je důležité to, kolik informací člověk získá a jak moc blízko je k rozhodování o tom, vaši příležitost využít.

Jestliže máte jen lehce informativní video, človíček se po shlédnutí posune na pozici 1. Pokud už ale video máte zaměřené přímo na vaši příležitost, produkt, nebo službu, posunuje se už rovnou na pozici 2!

Jak účinně reagovat, když vás někdo osloví?

Uvědomit si tyto drobné rozdíly vám neskutečně pomůže při hledání nových zákazníků a také při reakcích na ty, kteří se ozvou vám. Jinak pak budete přistupovat k lidem, kteří jsou v pozici 0 a nikdy předtím o vás tedy neslyšeli.

Jinak zase komunikujete s lidmi, kteří už o vás projevili zájem. Vám už jen zbývá zjistit, v jaké pozici se nacházejí a můžete to provést elegantně a prakticky například takto:

„Díky, že jsi mi napsala, jsem moc ráda. Jen ze zvědavosti se chci zeptat – co přesně Tě prosím přimělo, mi napsat?“

Není to jen zdvořilostní otázka…

Odpověď, kterou dostanete, je pro vás opravdu důležitá. Tito lidé vám totiž mohou prozradit, čím jste je zaujali, v čem se lišíte od ostatních, do čeho můžete dál vkládat energii, aby vám to přineslo další a další potenciální zákazníky.

Mohou vám odpovědět, že třeba hledají způsob, jak si z domu přivydělat další peníze a pak můžete empaticky a logicky navázat tak, aby to bylo efektivní a celá konverzace šla ke správnému cíli:

„Skvělé, moc rád se s Tebou podělím o to, jak si vydělávám nějaké extra peníze navíc já. Jestli to myslíš vážně, mohu Ti poslat video, které ti ukáže, co by bylo třeba pro ten přivýdělek udělat, souhlasíš?“

A pak jen čekáte, jestli se lidé svou aktivitou posunou na vyšší “pozici” nebo ne.

Lidé, kteří se zajímají o network marketing, často touží po přivýdělku a svobodě. A právě vy jim můžete při plnění jejich přání pomoc.

Koukli se na vaše video? Gratuluju, pak jste se posunuli na pozici 2, možná dokonce 3. Jak to zjistíte? Přece se zeptáte. ?

„Jak se ti to video líbilo?“

Je možné, že se jim to třeba líbit nebude. Ani nedokážu spočítat, kolikrát jsem slyšel, že to byla jen ztráta času. Reakce je ale jednoduchá, třeba:

„Četl jsi můj příspěvek na Facebooku (například), a na základě toho jsi mi sám napsal, že by jsi si taky rád přivydělal – pak jsi se dokonce podíval na to moje video… A v co jsi vlastně doufal, že uvidíš, když se Ti tohle nelíbilo?“

Nikdy neuslyšíte odpovědi typu:

„Doufal jsem, že peníze porostou na stromě, anebo – hledal jsem způsob, jak můžu prodat svou ledvinu, atd…“

Téměř vždy dostanete rozumnou odpověď, se kterou si dokážete poradit – nevěříte? Zkuste to a uvidíte sami! 😉

Když už vás nějaký člověk nějak sám kontaktoval pro odpověď na jeho problémy (ať už jste udělali reklamu/marketing na svoji příležitost kdekoliv) – vždy mu dokážete pomoct, i když právě teď může být na pochybách:

„Možná, že jsem to v tom videu já (anebo ten chlapík co to prezentoval) nevysvětlil úplně jednoduše a správně, ale věřím, že Ti nějakým způsobem fakt můžu s Tvým problémem pomoct…“

A pracujete s nimi dál a “už to jede”!

Pamatujte! Ne každému se video bude líbit., nicméně to je úplně v pořádku. Nepotřebujete se zalíbit, nebo zavděčit všem.

PS: Pokud byste se na to cítili sami, tak věřte, že…

Vy na to sami nejste!

S úctou a pozdravem,

Váš největší MLM fanoušek číslo 1…

Michal Karmazín ?


Za inspiraci pro tento článek děkuji mému „MLM“ příteli, Rayovi Higdonovi (firma HIGDON GROUP™).



SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩



JAK NA IMPÉRIUM Z DOMU A BEZ KAPITÁLU?