Někteří lidé se bojí toho, co se stane, až vyčerpají všechny své známé a představí jim svou MLM příležitost a už nebudou vědět, za kým s tím dál jít. Víte co myslím? Myslí si, že už nic dalšího nezvládnou a vyhýbají se cizím lidem, protože si myslí, že jim nemají co nabídnout.

Pravdou je, že vždy bude dostatek lidí, se kterými můžete mluvit, protože trh je nekonečný. Vždy budete potkávat lidi během dne, ať už v restauraci, v obchodě nebo v bance. Problém není to, že si nemáte s kým povídat, ale musíte jim mít co nabídnout.

Jak přistupovat k potenciálním zákazníkům, které neznáte osobně? 

Přiznám se, že jsem se na začátku také vyhýbal tomu, abych oslovoval i naprosto neznámé lidi. Musel jsem ale překonat svůj strach, abych mohl v multilevel-marketingu uspět. Pracoval jsem na tom, abych se dostal ze své komfortní zóny a naučil jsem se mluvit se všemi a abych navazoval rozhovory při každé příležitosti. 

Příklady sbližování se s lidmi

Letadlo i letiště jsou ideálním prostředkem k oslovení a seznámení. Cestování je úžasné téma! Když lidé letí na dovolenou, vždy jsou pozitivní! Proč toho nevyužít?

Jak tedy na to?

Potkáte někoho v letadle. Oba cestujete do zahraničí a sedíte vedle sebe. Navažte se svým spolusedícím rozhovor o čemkoliv, co vás napadne. Bavte se o cestách, zkušenostech, rodině.

Dřív nebo později dojde na téma práce a vy máte skvělou příležitost mu říct, že jste profesionál v síťovém marketingu. Nakonec ho můžete požádat o kontakt a říct, že se můžete setkat.

Nebo můžete začít mluvit s osobou u vedlejšího stolu v restauraci. Něco vás na ní zaujalo? Zeptejte se! Pochází ze zahraničí? Skvělé! Povězte, že se zrovna snažíte rozšířit své podnikání v onom regionu. Vezměte si kontakt, abyste si mohli později promluvit a zjistit, jestli by neměli zájem o spolupráci.

TIP z praxe:

Nedávejte pouze vy vizitky – to nefunguje – na místo toho hlavně berte jejich kontakt, ať jste to Vy, kdo kontroluje další potenciální spolupráce! Dává to smysl? 😉

Nikdy nezačínejte o ničem přesvědčovat cizí lidi!

Když se setkáte s někým, koho neznáte, nezačněte hned chrlit informace o vašem produktu a příležitosti, kterou chcete nabídnout. Nestrkejte jim do rukou své letáky! Ani vy přece nechcete, aby k vám najednou přišel někdo cizí a řekl vám, že musíte investovat peníze do společnosti, o které jste nikdy neslyšeli, je to tak?

Vždyť je ani neznáte! Nevíte, jaká je jejich současná situace, o čem sní, nebo co dělají ve svém volném čase. A ani oni neví nic o vás. Tak proč by se měli chtít připojit k vašemu podnikání?

Nesnažte se neznámé lidi hned nalákat ke své příležitosti. Nejdříve je dobře poznejte, spřátelte se, povídejte si – nevažte aspoň elementární základní vztah/vazbu.

Mluvte s lidmi – business se skrývá v komunikaci!

To je vše, co potřebujete dělat – prostě začněte mluvit s vaším číšníkem, nebo sekuriťákem v obchodě. V letadle, ve vlaku, nebo v tramvaji nehrajte hry na telefonu, ale raději si promluvte s osobou, která sedí vedle vás. Poznejte je, zjistěte odkud pocházejí a co dělají.

Pak si nezapomeňte vzít jejich kontakt (jinak by to vše bylo naprosto zbytečné!). To vám dá možnost si s nimi v budoucnu třeba zajít někam posedět a znovu si popovídat. 

Pokud vám někdo něčím udělá radost, poděkujte a oceňte jejich práci. A nakonec je poproste o kontakt, protože byste si s nimi chtěli o něčem promluvit. Max. po týdnu až dvou, zavolejte a pozvěte je na kávu.

A ještě jedna důležitá věc. Setkejte se s nimi v jiném prostředí, než v jakém jste se s nimi potkali. Změna prostředí totiž pomáhá snižovat přirozenou averzi. Snižujte tuto nedůvěru a pozvěte je vždy na jiné místo – budete mít mnohem větší šanci uspět – moc vám držím palce 😉

Vytvořte si s nimi vztah

Povídejte si s nimi, pochvalte je, získejte jejich kontakt a pravidelně s nimi buďte v kontaktu – pokud je to možné i osobně, bude to ještě lepší.

Pokud jsou moc daleko, pak ještě lepší než telefon, je video hovor 😉 To je budování vztahu a důvěry. Čím více vám důvěřují, tím větší pravděpodobnost je, že se budou chtít zapojit k vaší příležitosti. 

Nikdy nepřemlouvejte cizí lidi hned k akci. Místo toho si s nimi popovídejte a poproste o kontakt. A pak jim můžete zavolat a říct: „Hele, mám něco, co by vás mohlo zajímat.“ Hodně štěstí! 😉


Za inspiraci k tomuto článku děkuji mému „MLM příteli“, Ericovi Worremu.



SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩