Všechny společnosti musí vytvářet profit a distributoři by měli doufat, že se tomu tak opravdu děje i v jejich firmě, jinak jim nezbude nic jiného, než se poohlédnout po jiné společnosti. Když někdo tvrdí, že binární systémy jsou dobré akorát tak pro firmy, které je vymýšlí, pak se většinou jedná o lidi, kteří nejen že nepracují a tedy nevydělávají, ale navíc ze svého neúspěchu obviňují firmu, nebo kompenzační plán místo toho, aby se soustředili spíš na sebe a své vlastní úsilí vynaložené do práce.

Většina MLM společností totiž většinou vyplácí do sítě svých distributorů na provizích tolik, kolik jen mohou. A binární systémy nejsou výjimkou. Spíše než vypočítávání, kolik procent v globálu firma vyplácí na provize do MLM sítě, by každý distributor měl počítat, jak mnoho prodejů potřebuje uskutečnit on sám proto, aby si v daném týdnu vydělal pro sebe tolik, kolik by chtěl, nebo aby si naplánoval v měsíci splnění takového obratu, který ho nominuje na vytýčenou kariérní pozici.

A přesto všechno, distributoři znova a znova budou raději vypočítávat a srovnávat, kolik která firma vyplácí do sítě na provize. Dobře tedy, pojďme se nyní podívat na otázku, které marketingy vyplácí do sítě více, zda ty binární, nebo ty klasické s neomezenou šířkou navzájem paralelních větví. Proto, abychom mohli aspoň trošku porovnat objektivní čísla, musíme se zaměřit na výsledky u společností, které za sebou mají dlouhou historii a již prokázali vlastní dlouhodobou udržitelnost. Z toho důvodu, uvedu příklad pár společností působících na americkém trhu, kde je tradice MLM firem nejdelší.

Porovnáme 3 společnosti s dlouhým působením na trhu, které používají klasický MLM marketing (nebinární) a to konkrétně NSA, Herbalife a Reliv International. Z funkčních firem s binárním systémem, které fungují již více, jak 20 let můžeme jmenovat Market America, nebo firmu USANA.

V rychlém srovnání jsou výsledky v globálu takové, že NSA vyplácí 21%, Herbalife 29%, Reliv International 34%. Binární firmy Market America platí 45% a USANA dokonce 47%. Takže které kompenzační plány firem, které jsou na trhu opravdu dlouho a osvědčily se, platí ve výsledku více do sítě distributorů? Jsou to binární systémy! Které kompenzační plány generují větší „zádržné“ pro MLM firmu? Jsou to klasické marketingy s neomezenou šířkou navzájem paralelních větví. Který marketing je pro Vás více fér? Pravděpodobně binár! Závěr je takový, že klasické MLM systémy platí víc do firmy a bináry platí více do sítě distributorů.

Společnost, pro kterou pracuji já, dokonce vytvořila hybridní kompenzační plán tak, že spojila výhody binárního systému a výhody klasického MLM modelu za účelem dosažení ještě vyššího výplatního procenta a to se zachováním stability a nízké fluktuace distributorů i na těch nejnižších karierových úrovních. Hybridní kompenzační plán, který je vlastně následníkem binárního systému, však není předmětem tohoto článku…