Odpovídají vám potenciální zákazníci neustálými výmluvami, proč se k vám nemohou přidat? Máte “v rukávu” nachystané reakce, kterými jejich námitky rozptýlíte?

Přečtěte si 4 nejčastější chyby, kterým se při komunikaci se zákazníky, potřebujete vyhnout. Poradím vám, jak se poučit a reagovat jiným způsobem.

1. Odpovídáte příliš tvrdě

Kdysi jsem potkal velmi přísného trenéra v network marketingové společnosti, který učil ostatní. Ti se pod jeho slovy krčili a byli jen kousek od toho, aby před ním utekli do kouta.

Vsadím se, že když se před něj postaví člověk s pochybnostmi, pravděpodobně mu odpoví, že je hlupák, protože to celé nechápe. Vždyť jde přeci o vydělávání spousty peněz a pomáhání ostatním lidem, komu by se to nelíbilo?

Jenže tohle jednání rozhodně nepovažuji za slušné a takoví lidé, se vlastně sami chovají tak trochu hloupě, i když to vůbec, není potřeba…

Některé jejich připomínky vám třeba mohou připadat hloupé, ale netlačte na pilu a nedělejte z lidí hlupáky. Vypadáte pak jako elitář, co si nevidí dál, než na špičku nosu a jen se snaží si nahnat své ego…

Malá ukázka, když se někomu nebude líbit vaše video, co takhle místo zbytečného útočení vyzkoušet jednu z těchto reakci? Nebude to lepší?

  • „A v co jste doufali, že uvidíte?“
  • „Jsem zmatený, proč jste trávil čas koukáním na video, které se vám nelíbilo?“
  • „Co by vás místo toho potěšilo?“
  • „Co teď vlastně hledáte? Třeba vám mohu pomoci ještě i jinak.“
Poslouchejte lidi a reagujte přívětivě, a hlavně nebuďte příliš tvrdí na sebe ani na ostatní.

2. Zesměšňujete cizí práci

Jedna z věcí, kterou opravdu nemám rád, je zesměšňování práce druhých.

Když někdo pracuje každý den na směny, neznamená to, že je automaticky horší. Někteří network marketéři se rádi chlubí svou prací a podvrtávají ostatní kvůli tomu, aby se sami cítili lépe, než ostatní.

Jenže takoví lidé nikdy nikoho nepřesvědčí, aby se k nim připojil.

Pokud budete snižovat něčí práci, pravděpodobně vám odvětí, ať si trhnete nohou. Téměř nikdo neřekne „hele, máš pravdu, jdu do toho s tebou!“.

Na světě je velká spousta lidí, kteří mají rádi svou práci a chtějí v ní zůstat, protože je baví. Naším úkolem není přesvědčovat je o tom, aby ji opustili!

Poctivá práce není konkurence network marketingu. Lenost, koukání na TV seriály, neúčelné čučení do FB či IG, to jsou žrouti času, se kterými chcete bojovat, ne práce druhých.

Je spousta lidí, kteří mají svou práci rádi, a vy byste je v tom měli podporovat.

TIP: Mimochodem, pokud se takovým lidem zmíníte, že network marketing je jen „bokovka“ k vaší práci na fulltime, kterou zbožňujete, rozhodně si vás budou vážit víc a máte vyšší šanci uspět.

Jestli chodíte po městě a vykládáte každému na potkání, že má práci k ničemu, zatímco vy makáte ve skvělém network marketingu, tak vám dobře radím, abyste toho nechali. Hned teď.

3. Jste příliš defenzivní

Pokud jsou odpovědi na vaše nabídky a prezentace negativní, nezaujměte automaticky obranný postoj.

  • Nesnažte se pomstít za jejich odmítavý postoj.
  • Neříkejte nikomu, že je blbec.
  • Nesnažte se mu odvětit, že vás vůbec nepochopil, nebo vás nechce nepodpořit.

Ne, takové reakce vážně nejsou dobré.

Chápu, že máte potřebu vyvrátit omyly druhých, ale když začnete bránit svůj postoj příliš horlivě, nakonec skončíte znovu u zbytečně agresivního chování.

4. Jste až moc pozitivní

Pokud se při svém hledání potenciálních zákazníků, aktivitách na sociálních sítích, nebo zvaní lidí na kávu setkáváte především s odmítnutím, pravděpodobně pak budete naopak velmi nadšení, když vám někdo konečně, odpoví kladně…

Ale se svým nadšením byste to neměli přehánět.

Stejně jako negativní přístup, i příliš pozitivní je ke škodě a může být důvodem k odmítnutí. Jak lidé vycítí, že je něco divné, tak to pro ně divné, už zůstane 🙂

Chápu to, stává se to každému. Chystáte se na další odmítnutí, ale někdo řekne, že se mu to vaše video vážně líbilo…

A vy už mu nadšeně povídáte, jak se mu bude v network marketingu líbit, jak skvěle zapadne do týmu a že produkt je naprosto úžasný a pomáhá spoustě lidem a najednou jste jako kulomet k nezastavení 😀

Zpomalte trochu. Nechte je povídat, co všechno se jim na videu líbilo a co se jim líbí na vašem nápadu, produktu, příležitosti, na čemkoliv. Nenechte se unést, abyste jim povídali, co všechno se líbí vám.

Protože to je jen zmate. Fakt v tu chvíli nejde o vás, jde o ně! Pokud je tedy chcete do svého týmu…

Na námitky a odmítnutí ze strany potenciálních zákazníků se prostě musíte připravit předem.

Víc jsem vám o tom psal už také v článku Zničte v sobě strach z toho, čeho se bojí každý network marketér.

PS: Moc Vám všem držím palce, fandím ať jste TOP ve Vaší MLM společnosti a někdy třeba na viděnou 😉 Například na MLM AKADEMII na konci tohoto roku (VIDEO pozvánka níže…) 😉 ♡♡♡


Za inspiraci pro tento článek děkuji mému „MLM“ příteli, Rayovi Higdonovi (firma HIGDON GROUP™).



SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩