Chcete, aby váš tým rostl? Všechno začíná stejně – je třeba někomu představit vaši příležitost. Já se teď s vámi chci podělit o to, jakým nejúčinnějším způsobem to můžete udělat, aby se váš business rozrůstal.

Jaká je tedy cesta, která vám umožní rychlý růst a snadnou duplikaci?

Nejdříve ze všeho je důležité říct, že nezáleží na tom, jakým způsobem oslovujete lidi. Jestli je to pro vás pohodlnější přes internet, v kavárnách, po telefonu, je to jen na vás.

Důležité je, že s nimi komunikujete a využijete při tom následující rady.

Dejte lidem únikový plán

Zjistěte, jestli jsou lidé otevření vaší příležitosti a dejte jim příležitost odmítnout. Zeptejte se jich, jestli chtějí vědět, čím si zrovna teď vyděláváte:

„Hele, chceš o tom něco slyšet? Jestli ne, vůbec nevadí.“

Když je to bude zajímat – skvělé. Ale není žádný problém, když o tom nebudou chtít slyšet víc. Vždyť to přeci vůbec nevadí, dejte jim k dispozici únikovou cestu a tak už nebudete nikdy na nikoho tlačit!

Začátečníci často příliš tlačí na pilu a bojí se dát ostatním příležitost odmítnout. Jdou spíš opačným směrem a straší lidi (a taky uráží) tím, že budou hloupí, když si tuhle příležitost nechají ujít…. Jak krátkozraké…..

Pamatujte si, že nenásilný způsob vám dá mnohem více síly. Dejte ostatním možnost odmítnou nabídku, nebojte se toho. Protože když se k vám nakonec přidají, budou cítit, že je to jejich rozhodnutí a půjdou do toho naplno.

Když se vám nějakým zázrakem podaří do lidi natlačit i bez únikového plánu, budou cítit, že to vlastně není, jejich svobodné rozhodnutí a nebudou s ním spokojení.

Spolehněte se na své nástroje

Jaká je nejméně duplikovatelná cesta, kterou se můžete vydat? Dám vám na porovnání dva scénáře:

První scénář

Stavíte se do role autoritativního důvěryhodného vůdce a jste velmi charismatický. Za někým přijdete, a řeknete jim o vaší příležitosti, co děláte a přesvědčujete je, že je to nejlepší příležitost jejich života.

Nejradši byste jim vytáhli kreditku z kapsy a nedáte jim ani možnost se do toho vcítit, že to chtějí dělat a že na to mají.

Například když se do týmu, který prodává vitamínové doplňky, přidá doktor. Nenaučíte ho, co je to duplikace a ani mu nedáte k dispozici správné zdroje informací, ze kterých by se to mohl naučit. Prostě ho rekrutujete, jste z toho celý nadšení, ale tím to končí.

Když za doktorem někdo přijde a zeptá se ho na vitamíny, doktor jen řekne: „Hele, na základě mých výzkumů jsou tyhle vitamíny naprosto nejlepší, měli byste je pravidelně brát. A můžu vás klidně přidat do našeho businessu, když budete chtít.“

Žádné duplikační nástroje typu, videa, prezentace, brožury, prostě cokoliv – jen a pouze silná odborná pozice autority. Způsob „jsem superspeciální a ty bys mě měl poslouchat“ není duplikovatelný! Proč?

Protože ty lidi odejdou, jelikož si řeknou, že přeci nejsou doktoři, nemají žádnou svou kancelář a nemohou si jen tak prodávat vitamíny v obýváku…

Čím více se budete snažit odlišit svou výjimečností, tím více ublížíte svému MLM businessu. Chápete to? Dává to smysl?

Druhý scénář

Doktor řekne, že ty vitamíny jsou super, nabídne ale odkaz na krátké video na YouTube, které lidem poví víc informací o nabídce – co kdyby se na to video podívali?

To je duplikace – informace o tom, kde najdou podrobnosti. Žádné zdlouhavé vysvětlování. Jen je odkážete na správné místo…

Pokud sami sebe budete stavět do role někoho se speciálním nadáním, nebo autoritou a chcete ostatní přesvědčit, aby se s vaší příležitostí vypořádali, bez využití jakýchkoliv pomůcek, pak nemáte duplikaci. Prostě ji nemáte.

Přestaňte se snažit lidi ohromit

Pokud chcete ve svém MLM businessu více duplikace, nesnažte se neustále lidi ohromovat. Přestaňte se stavět do role někoho mimořádného.

Kvůli všem těm věcem a vlastnostem, kterým se děláte neodolatelným, úžasným a dokonalým, si lidé budou myslet, že vás nemohou napodobit, že na to nemají, jsou příliš obyčejní.

Tímto způsobem, tak jen kvůli vlastnímu egu přijdete o schopnost duplikace.

Jak poznáte, že tento problém máte? Pokud vám lidé říkají „to se ti snadno řekne“ nebo „nemůžu dělat to, co ty“ – máte problém. Proč?

Protože se stavíte do role experta a nějaké vyšší autority. Už jsem vám o tomto problému povídal i v článku Jak využít odbornost v MLM se zachováním duplikovatelnosti (tam se dočtete ještě více). 😉

„Když to můžeš udělat ty, tak já taky!“

To je to, co by lidi měli říkat a co chcete slyšet!

A jak se k tomu dopracujete? Sdílejte překážky, které vás na vaší cestě potkali. Podělte se o svá vítězství, ale i prohry a nesnažte se předstírat, že vám všechno spadlo, rovnou do klína a bez práce.

Čím víc se budete snažit zapůsobit svými odbornými znalostmi, protože chcete vypadat chytře, tím hůř se vám povede.

Prostě se pobavte s lidmi a řekněte jim, ať se podívají na vaše webovky, nebo na video na YouTube. Nic jim nevysvětlujte ani nepopisujte.

Protože kdyby si pomysleli, že je potřeba k tomu něco zdlouhavě vysvětlovat, v hlavě se jim rozsvítí červená kontrolka, že to je všechno hrozně složité a přestanou se vám věnovat.

Lidi chtějí vydělávat peníze, chtějí benefity z produktů nebo služby, chtějí se bavit. Dopřejte jim to.

Nikdo si nechce pamatovat spoustu nesmyslných informací a pokud jimi budete zahlcovat lidi kolem sebe, neuspějete a nedosáhnete duplikace pracující pro váš prospěch. 😉

Chtěli byste se ponořit do tajů MLM duplikace hlouběji? Zajímá Vás, jak nastartovat MLM MOMENTUM?

Toto, ale ještě mnohem více, si budete mít možnost odnést z MLM AKADEMIE 😉 Vstupenky ale mizí….

Těším se na Vás MLMáčci a držím Vám palce!


Za inspiraci pro tento článek děkuji mému „MLM“ příteli, Rayovi Higdonovi (firma HIGDON GROUP™).



SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩