Všichni jsme to zažili, mě nevyjímaje. Seděli jste společně s potenciálním zákazníkem, kterému jste řekli svůj příběh a představili příležitosti. A v hlavě vám zůstala viset jedna velká otázka: Jak se dostat ještě dál a přimět ho k dalšímu postupu?

Je to “vnitřní boj”, kterým si prošel každý, bez ohledu na to, jak dlouho pracuje v network marketingu. Přečtěte si ověřený a zaručený způsob, který funguje na všechny, nezávisle na věkové kategorii, pohlaví či na národnosti. Stačí svému protějšku položit 6 jednoduchých otázek.

#1 Co se vám nejvíce líbilo?

Neukončujte debatu otázkou: „Tak co? Co si o tom myslíte?“ Dáváte příležitost k odmítnutí nebo ke kritice. Druhá strana začne přemýšlet, co se jí na vaší prezentaci nezdálo a přijde jen s negativními myšlenkami.

Místo toho se zeptejte: „Co se vám líbilo nejvíce?“ Získáte naprosto jiné odpovědi. Tato otázka naopak navozuje pozitivní myšlenky a reakce. Ve skutečnosti vám dá odpověď další vodítka k tomu, co potenciálního zákazníka zajímá. Jestli se mu líbil produkt, možnost reziduálního příjmu, nebo třeba časová flexibilita.

Všechny reakce vám poradí, na co se zaměřit dál.

#2 Váš zájem na stupnici od 1 do 10…?

Zeptejte se, jak moc velký zájem má do toho s vámi jít. Opět vám to pomůže posoudit úroveň zájmu a kolik pomoci a informací ještě potřebují k rozhodnutí. V odpovědi dostanete spoustu 6, 7, a 8. Což je skvělé. 

Ale co když někdo řekne, třeba jen “2” ? Pořád to není nejhorší! Sice budete mít s přesvědčováním více práce, ale dvojka stále značí nějakou úroveň zájmu. Třeba potřebují více podrobností, nebo jim chybí něco jiného. Tak zkuste doplňující otázku, co by jim pomohlo, aby se zájem vyšplhal na vyšší číslo. Jejich odpověď vám znovu pomůže s dalším postupem. Nezapomeňte, že jakékoliv číslo, vyšší než 1, je dobré!

#3 Kolik peněz byste chtěl(a)?

Teď začnou hypotetické otázky. „Na základě toho, co jste teď viděli a slyšeli, kolik byste chtěli vydělávat za měsíc, aby to zaplatilo váš čas?“ Zeptejte se pouze na to, jaká výše příjmů by pro ně byla zajímavá. Neříkejte jim o tom, kolik mohou vydělat.

Poslouchejte a zjistěte, co lidé chtějí a jaké mají sny.

#4 Za kolik hodin?

„Kolik hodin týdně byste rádi pracovali, abyste získali váš vysněný příjem?“ Znovu pouze posloucháte, abyste zjistili, co jsou ochotni udělat. Vy nenavrhujte nic sami!

#5 Za kolik měsíců?

„Kolik měsíců byste byli ochotní pracovat, abyste se dostali k takovému příjmu?“ Zjistěte, kolik času jsou ochotni investovat, aby se dostali blíže ke svým snům…

#6 Kdyby …, šli byste do toho?

A nyní jen od nich využijete jejich odpovědí k tomu, abyste si dosadili jednotlivé parametry do následující, kompletní, klíčové otázky:

„Kdybych vám ukázal, jak získat takový příjem za měsíc, pracovat tolik hodin týdně po dobu tolika měsíců, šli byste do toho se mnou?“

Jediné, co děláte je, že se ptáte na jejich sny a pak jim je nabídnete. Přijmou ho? Většina lidí ano. Kdo by nechtěl žít svůj sen, že?

Avšak pozor – Jednejte jen jako jejich poradce!

Nemyslete si, že pokud někdo povídá o “vzdušných zámcích”, že bychom ho v tom nechali – to v žádném případě! NIKDY LIDEM NELŽETE, pokud tušíte, že je to nereálné!

Prostě občas se stane, že od lidí získáte opravdu šílené odpovědi (a naivní představy o budování podnikání). Někdo řekne, že by chtěl mít 10 tisíc EUR (250.000 Kč) za 5 hodin týdně a hned během dvou měsíců. Pamatujte na to, že jednáte jako poradce a proto musíte být realističtí.

Musíte jim říct, že pokud to opravdu chtějí, tak jedno z těch tří čísel se musí změnit. Zabere jim to buď více práce, bude jim trvat déle se k tomu dopracovat, nebo jednoduše nebudou vydělávat tolik. Ale jedno z těch čísel si musí upravit.

Nebojte se to udělat. Pokud jste upřímní a realističtí, získáte si jejich důvěru.

Uzavřete to s jistotou

S tímto návodem získáte mnohem více zákazníků i potenciálních spolupracovníků budovatelů sítě, protože jednoduše posloucháte, co chtějí. Neříkejte jim, co mohou od network marketingu očekávat. Sice je můžete navnadit, že mohou vydělávat 5.000 EUR (125.000 Kč) za měsíc, ale není k tomu důvod, když jim stačí jen tisícovka EUR (25.000 Kč), aby splatili dluh na kreditní kartě, nebo zaplatili studium dětí.

Nejúspěšnější lidé v síťovém marketingu poslouchají ostatní, co opravdu chtějí, a pak jim ukáží, jak tyto sny přeměnit na skutečnost.

Využijte tyto rady a budete o krok blíž k tomu, stát se profesionálem v síťovém marketingu!


Za inspirací na tento článek děkuji mému MLM příteli, Ericovi Worremu.



SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩