Jak motivujete svůj tým k rozvoji tím správným směrem? Přečtěte si dvě užitečné věci, které vám pomohou získat větší úspěšnost Vašich kolegů a Vám pomohou s rychlým růstem týmu celkově.
1. Inspirujte je
Zaprvé, jsem o dost větší fanoušek toho, abyste se zaměřili na inspirování lidí ve svém týmu, než abyste se je neustále snažili motivovat.
Nejsem proti motivaci, ale až inspirací získáte opravdovou energii, která vás i váš tým požene kupředu.
Jak můžete lidi inspirovat?
Přece tím, co děláte. Dělejte něco, co ostatní vidí, nebo slyší, co je přiměje dělat něco víc, nebo alespoň chtít dělat něco malinko navíc. To je inspirace.
Třeba pro ně můžete vysílat každý den živě. Pokud vás každý den uvidí a uslyší vaše slova, tak se pro ně stanete každodenní inspirací k tomu, aby sami dělali něco navíc.
Když svůj tým motivujete, tak jen neustále tleskáte a voláte:
„Tak do práce dámy a pánové, šup šup, ať to dneska šlape!“
A to je rozdíl, nemyslíte?
Jak inspirovat Váš tým?
Je to vlastně docela jednoduché. Dělejte věci, které chcete, aby dělali oni. Trochu rozpumpujte celou organizaci.
A vůbec nejlepší věc, kterou můžete s neproduktivním týmem udělat, je – sestavit nový – respektive pokračovat v jeho sestavování. Je pravda, že většina lidí, tohle neslyší ráda, i když je to zvláštní.
Network marketing je snad jediná profese, u které se lidi neustále ptají: a kolik lidí ještě? Jediná profese, o které vím, ve které se na to lidi ptají stále dokola.
Použili byste tuto otázku ve vaší klasické práci – kolikrát ještě musíte přijít? 😀
Říká snad neurochirurg „Kolik lidí musím ještě zachránit?“
Nebo říká porodní bába „Kolik dětí ještě musíme porodit?“
Nyní se podívejte na svůj produkt, službu, nebo příležitost a na pozitivní dopad, který má na společnost i na jednotlivce.
Určitě nabízí pomoc jak zbavit spoustu lidí, mnoha problémů, že? Když se na tohle zaměříte, proč byste se ptali:
„Kdy už budu moct přestat nabírat lidi, prosím?“ (pokud se na tohle ptáte, máte v ruce opravdu něco, co rezonuje s Vašim srdcem?)
Nejlepší věc, kterou můžete udělat pro svůj tým je, pokračovat v sestavování nového. Ukažte jim, co si přejete, aby dělali. Běžte dělat vaši práci. Tohle je první krok. 😉
2. Porozumějte různým úrovním přání a spokojenosti
Je potřeba, abyste pochopili, že existuje několik úrovní přání a spokojenosti lidí, ve vašem týmu. Mluví o tom Thompsonovo pravidlo, o kterém jsme se bavili už například v článku Jak zajistit spokojený MLM tým.
Podle Thompsonova pravidla je 80 % lidí v network marketingovém byznysu naprosto v pohodě s tím, že si vydělávají kdekoliv od 0 až do 10.000 korun / 400 EUR měsíčně.
Někteří z vás si možná řeknou: A kdo by jako byl spokojený s nulovým výdělkem za celý měsíc? Ani náhodou, to není pravda.
Ale opravdu to tak je. Je jedno, jak velká je vaše organizace. Opravdu v ní jsou lidé, kteří jsou na takové úrovni spokojení. Úplně jim stačí ke štěstí, že jsou součástí komunity, nějakého účelu, mise, nebo úkolu.
Že jsou součástí něčeho většího, než jsou oni sami. Jsou prostě šťastní, že tam jsou. Rádi si s vámi plácnou na srazech. Nejsou tam, aby vydělávali peníze.
Na opačném konci je naopak jen 5 % lidí, kteří jsou spokojeni teprve, až když vydělávají alespoň 100 tisíc korun (4.000 EUR) měsíčně, kde je nic menšího nezajímá.
A těchto 5 procent si bohužel často myslí, že stejně, na tom musí být každý, v jejich týmu:
„Jak můžu přimět tahle “paka”, aby vydělávala více peněz? Oni to prostě nechápou! Potřebují vydělávat víc, ale stejně na to kašlou!“
Někteří lídři si pořád myslí a ptají se:
„Ty nevyděláváš peníze? Co je s tebou, člověče?“
Ale tihle lidé, kteří na první pohled nevydělávají žádné peníze, mohou kupovat vaše zboží každý měsíc. Mohou kupovat produkty, účastnit se akcí.
Kdokoliv z nich může kdykoliv zakopnout a váš produkt, který ponesou v ruce, může přistát na klíně někomu, kdo bude později ve vaší firmě vydělávat miliony.
Ale oni to nikdy nebudou a nikdy u vás ve firmě nezůstanou, když se z nich budete stále snažit udělat tzv. “na sílu”, vrchních 5 %!
Ne každý je hladový po úspěchu
Když jsem dřív šplhal po firemním žebříčku, bývali kolem mě lidé na stejné pozici, kteří nevydělávali nějaké obrovské peníze klidně i 10+ let. A víte co? Nikdo jim za to hlavu neutrhl.
Schválně si porovnejte dvě reakce na stejnou situaci:
„Víš, Majko, děláš nám tu sekretářku už 20 let. Neměla bys být alespoň ve středním managementu?“
anebo
„Víš, Majko, děláš skvělou práci. Vážně ti to jde a jsme ti moc vděční. Jak jsi tu mohla vydržet už 20 let? Jsi skvělá.“
Působí úplně jinak, že ano? Je důležité umět ocenit lidi za to, co ve firmě dělají, i když se nesnaží pořád šplhat vzhůru.
I lidé, kteří nejsou marketingoví vedoucí, jsou inteligentní, ale ne každý prahne po co největším úspěchu. A je to tak v pořádku.
Mějte to na paměti, když chcete lidi inspirovat. Ne každý touží po něčem takovém, ne každý je hladový po úspěchu.
A když je to v pořádku v každé jiné části života a je to v pořádku v každém jiném zaměstnání, tak proč by to nemohlo být stejně i v síťovém marketingu?
Jak se ještě jinak zvyšuje aktivita členů MLM sítě?
Aktivita členů MLM sítě také přichází z nadšení, že je každému jasné co a jak má dělat. Každý lídr ví, že základem úspěchu je vést tým lidí, kde každý má ty správné informace a dovednosti, jak se MLM dělá správně i v dnešní moderní době.
K tomuto účelu byla založena a napomáhá OBECNÁ MLM AKADEMIE, nezávislá na konkrétní MLM společnosti, kde se setkají současní i budoucí profesionálové network marketingu. Budeme se těšit a bude to stát za to! 😉
SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩