Začínáte být nervózní, jen když pomyslíte na to, že byste měli vzít telefon a zavolat klientovi? Pokud neradi s lidmi mluvíte po telefonu, mám pro vás užitečné rady.

Ale pokud doufáte, že vám poradím, že byste měli přestat používat telefon úplně, tak vás zklamu. Ztratili byste tím asi 30–40 % lidí, které byste mohli získat. No nebyla by to škoda?

Samozřejmě můžete fungovat i bez osobního kontaktu, neříkám, že by se vám nikdy nepovedlo bez telefonování postavit business.

Výhoda network marketingu spočívá v tom, že jej můžete dělat online i offline, můžete zaujmout lidi jakkoliv, jak je vám to pohodlné.

Ale pokud se vzdáte kontaktu po telefonu, ztratíte spoustu šancí a příležitostí. A 40 % není malé číslo.

Ušetřete si čas

Pokud neradi voláte lidem, neztrácejte zbytečnými rozhovory více času, než je nutné. Někteří network marketéři jsou nadšení z toho, že někdo projeví zájem a stráví s ním absolutní maximum svého času.

To ale přece vůbec není nutné.

Naopak, věnujte lidem absolutní MINIMUM času, dokud si neprohlédnou vaše video, nepřečtou e-knížku, nekouknou na prezentaci, nebo neudělají cokoliv, co za vás díky duplikaci vysvětlí váš business sám.

Tak budete trávit čas teprve s lidmi, kteří udělají to, co po nich chcete a díky tomu poznáte, že projeví opravdový zájem o network marketing.

Když si chtějí o vaší příležitosti popovídat, samozřejmě jim můžete věnovat chvilku. Ale ušetříte si spoustu času i nervózního povídání, když je odkážete na své materiály, které to vysvětlí, mnohem lépe za vás.

Navíc také uvidíte z jejich strany, jestli mají opravdu zájem, jestli chtějí vědět víc a chtějí věnovat čas tomu, aby se koukli na informace o vašem businessu.

telefonování
Jedním ze způsobů, jak se vyhnout přílišnému telefonování, je zkrátit dobu hovoru na nutné minimum. Nebojte se krátkých hovorů, ty dlouhé, totiž vůbec nejsou potřeba.

Takže když vám někdo poví:

„Hele, pošli mi trochu víc informací o čemkoliv, co máš. Kouknu se pak, zatím si s tebou chci jen promluvit.“

Řekněte jednoduše:

„Dobře, ale uděláme to víc produktivně. Mrkni nejdřív na to video. Kdy se na něj můžeš podívat? Mohli bychom si zavolat hned potom, takže pak přeskočíme to otravné volání si tam a zpátky.

Mohlo by to tak být jednodušší. Prostě se podívej – možná to nemusí být úplně pro tebe – a pak mi dej vědět, jak se na to cítíš a teprve pak si můžeme promluvit, co Ty na to?“

Jakmile uvidí video/prezentaci/webovou stránku, uhrajte to tak, abyste se sešli, nebo si zavolali. Ano, i když se vám nechce s nikým telefonovat, i když z toho máte strach, i když si nevěříte.

Proč to bez osobního kontaktu nepůjde? Hned vám to povím, nejprve ale ještě pár rad, jak si to usnadnit….

Kdo komu dá telefonní číslo?

Možná tento trik znáte, ale rozhodně se hodí si ho připomenout. Nerozdávejte vizitky, jak na běžícím páse – to nikam nevede! Místo toho chtějte od lidí jejich telefonní číslo a jak na to elegantně a bez nátlaku, třeba zde:

„Tady je moje číslo. Mohl bych mít vaše? Uložím si vás, abych pak věděl, že voláte.“

Jednoduché a přitom geniální, že?

Lidé vám můžou několikrát slíbit, že vám zavolají, ale než přijdou zase domů, tak si to rozmyslí. Oni by nikdy sami od sebe nezavolali, ale jakmile vám dají své číslo, můžete zavolat vy jim.

Dali jste si číslo opravdu navzájem? Ještě lepší. Můžete jim zavolat a říct, že jste se báli, jestli jste náhodou nepromeškali jejich hovor:

„Dobrý den, byl jsem na schůzce, tak jsem se bál, jestli jsem nezmeškal váš hovor – mám nový telefon a ještě s ním neumím. Jak se máte?“

Vy zavoláte jim. Máte všechny karty v rukou a tuto nenápadnou páku, kterou dáváte najevo svou starost. Vy jste dámami a pány situace, pamatujte na to!

Nerozdávejte vizitky, řekněte si o jejich telefonní číslo. Teprve pak budete mít v rukou všechny trumfy.

Problém s hlasovými zprávami

U nás se hlasové zprávy nevyužívají tolik, jako v zahraničí, ale někdo je používá při posílání zpráv v Messengeru, nebo WhatsAppu.

Lidem, kteří se bojí telefonovat, tzv. “hlasovky” také občas radím jako berličku, ale i když se vám to může zdát jako skvělý nápad a předem si napíšete, co vlastně řeknete, stále je s tím spojeno několik omezení, které je dobré vědět.

Když posíláte hlasovky, které jsou dlouhé a ještě někomu, kdo vás nezná, pravděpodobně ho to může i dost otravovat.

Pokud si nečte, nebo neodpovídá na vaše zprávy, proč myslíte, že zrovna na hlasovou zprávu zareaguje?

Pamatujte, že sedět a poslouchat někoho neznámého 10 upovídaných minut je otrava (Facebook messenger to naštěstí usekává po minutě). Co je ale základní nevýhoda hlasovky je to, že přicházíte o důležitou bezprostřední zpětnou vazbu.

Lidé si vaši hlasovou zprávu poslechnou, ale nejdřív nad ní budou přemýšlet a až pak (třeba) odpoví. Takže přicházíte o velké kvantum vodítek, výrazů, námitek a dalších projevů, které vám výrazně pomohou člověka poznat.

S hlasovou zprávou nedostanete žádné ale, co když, nebo pomlky či povzdechy.

Kdykoliv, když nejste s lidmi osobně, nebo na telefonu, přicházíte o spoustu těchto důležitých drobností. Přicházíte o tón jejich hlasu, nahlas řečené myšlenky, o všechny tyto indície.

messsenger
Neberte mě zle, jsem velký fanda messengeru, ale spousta lidí se za něj schovává a možná, až zbytečně moc.

Nežádejte je, aby se zaregistrovali

Přemlouváte lidi, aby se hned teď zaregistrovali na vašich stránkách? Jakou máte úspěšnost? Zkuste místo přemlouvání tento postup, pokud pozorně čtete můj blog, určitě už jste na něj narazili:

  1. Snažte se, aby se podívali na vaše video.
  2. Zeptejte se, co se jim na něm nejvíc líbilo.
  3. Řekněte „No, nyní se mi zdá, že byste mohl(a) být připraven(a) se přidat.“ To není otázka, ale oznámení. To zní, jako že se můžete přidat. Je to oznámení, ne otázka.
  4. A pak mlčte. Ztlumím si telefon, dejte si sprchu, udělejte si svačinu. Vy nejste ten, který teď má mluvit. Venku mohou řádit hromy, blesky, měnit se roční období, to je fuk…

Pak nemluvíte, to oni jsou na řadě – vždycky. To ticho zvládnete, není to nic těžkého. Teď fakt nic říkat nebudete – to oni se musí “vymáčknout”. Vždycky.

Jestli neradi voláte klientům, tak začněte a používejte tento rychlý a jednoduchý postup. Funguje hodně slušně, můžete mi věřit.

Jiné metody, když nerad(a) volám?

Ano jsou, ale to je mimo rozsah toto článku. Další možnosti a detaily (třeba i jak na ty krátké, efektivní hlasovky) prodiskutujeme na MLM AKADEMII, taky už máte svůj lístek v emailu?

Pak Vám gratuluji a budu se těšit, až se poznáme 😉

Bude to nezapomenutelné! 🙂


Za inspiraci pro tento článek děkuji mému „MLM“ příteli, Rayovi Higdonovi (firma HIGDON GROUP™).



SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩