Bojíte se toho, že vás při představování příležitosti někdo odmítne a řekne rezolutní NE? Mám pro vás několik řešení, jak tento strach překonat a jak rekrutovat, jak na běžícím páse.

Co je vlastně strach z odmítnutí?

Začneme rovnou u jádra celého problému. Jaké jsou příčiny strachu z odmítnutí? Nejčastěji jsou to dva důvody:

První důvod: jste závislí na výsledku

Snažíte se dostat lidi přesně tam, kde je chcete mít, aby udělali přesně to, co si přejete. Téměř každý je v nějakém slova smyslu závislí na výsledcích.

Třeba když někomu podržíte dveře a on vám ani nepoděkuje, jste naštvaní? To znamená, že jste očekávali poděkování a tento výsledek jste nedostali.

Nebo když pro někoho upečete úžasný koláč. A nejen že vám za něj nikdo nepoděkuje, ale ani ho neochutná. Jste naštvaní? Pak tedy jste závislí na výsledcích.

V tom případě musíte udělat jen jedinou věc. Zbavte se veškeré závislosti na výsledcích svého konání.

Neklaďte důraz na to, jestli vám někdo na příležitost odpoví ANO nebo NE. Na tom přeci vůbec nezáleží. Snažte se to v sobě postupně odbourat až do bodu, kdy vám na reakcích okolí nebude záležet.

Dám vám příklad. Jdete do restaurace a číšník nebo číšnice vám nabídne kousek domácího limetkového koláče, jenže vy slušně odmítnete. Myslíte, že si v tu chvíli číšník říká „Proč ho nechtějí? Co jsem udělal špatně?“ Já myslím, že ne – vždyť se jen zeptal, jestli si dáte kus dezertu.

Představte si, že je číšník závislý na výsledku a po vašem odmítnutí přijde do kuchyně, praští s nádobím a zařekne se, že s tím vším končí, protože jste právě odmítli jeho nabídku výborného koláče. V takovém případě, by jeho kariéra, měla brzký konec.

Ale přesně takto se chovají i někteří network marketéři, protože jsou závislí na výsledcích. Jestli patříte mezi ně, udělejte tomu přítrž a soustřeďte se na proces, neupínejte se až příliš k výsledkům.

Druhý důvod: záleží vám jen na sobě

Můžete mít strach z odmítnutí kvůli tomu, že se bojíte zničení budované image a pověsti. Je pro vás důležité, co si o vás myslí ostatní a jak před nimi vypadáte.

Někteří musí působit úspěšně a pokud je někdo odmítne, cítí se méněcenní. Znamená to, že se starají spíš o sebe, než aby se snažili pozitivně ovlivnit druhé.

Některé z vás může tato upřímnost bolet, ale je to tak.

Svou image berete jako důležitější, než pomoc svobodné matce, starým lidem, členům rodiny a celé komunitě. To, jak na lidi působíte, je pro vás důležitější než někdo, kdo zrovna nutně potřebuje produkt, službu, nebo jen chce vydělat nějaké peníze.

Což vy ale nezjistíte, protože se nezeptáte. Příliš se bojíte odmítnutí, aby to nepoškodilo vaši pověst.

Pokud opravdu chcete zvýšit pozitivní dopad na své okolí a ostatní lidé vám nejsou lhostejní, musíte riskovat, že nebudete vypadat tak skvěle, jak byste si představovali.

Musíte risknout i to, že budete vypadat hloupě. Na druhou stranu, zboří se svět? Když nejde o život, nejde o nic, je to tak? 🙂 Tak už se toho nebojte!

Když vám jde jen o vydělávání peněz

A co když se soustředíte pouze na peníze? No dobře, není to úplně ideální, ale i když se v network marketingu soustředíte pouze na vydělávání peněz, stejně přitom pomůžete ostatním lidem. To je vlastně příjemný vedlejší efekt, tohoto skvělého odvětví.

A když chcete změnit svět a ovlivnit spoustu lidí, ale současně se bojíte odmítnutí? To dohromady moc nejde, že? 🙂 Prostě to ani nejde, zajímat se o úspěch ostatních, když na prvním místě jste stále vy a váš strach! Pořád jste příliš závislí na své vlastní pověsti.

Dalo by se říct, že se berete moc vážně a to vám brání ve využití obrovského vnitřního potenciálu, který se v každém z vás, skrývá! 😉

Víte, jak spolu může souviset touha po ovlivnění života dalších lidí? Protože to je super vizitka pro vaši image. Je úžasné chodit a říkat „Pomáhám spoustě lidem a celému světu. Sice raději nebudu nikomu nic nabízet, abych nevypadal jako idiot. Ale změním svět…“

Tak co je pro Vás důležitější?

Přestaňte mluvit o tom, že chcete změnu a chcete mít vliv, když se neustále bojíte odmítnutí. To je k ničemu. Znamená to, že vaše vlastní image je pro vás strašně důležitá.

To, jak vypadáte, je pro vás pořád důležitější, než něco změnit. Ale něco vám povím, dokud ten strach budete mít v sobě, tak ten svět nezměníte.

Říkám vám to proto, abyste viděli svůj svět jinak. Nechci si z vás dělat legraci, jen vám chci pomoct vidět realitu a věřím, že si to nevykládáte nijak špatně a že to chápete.

Buď můžete mít strach z odmítnutí a být závislí na své image, nebo to můžete změnit. Co se může nejhoršího stát, když začnete před někým mluvit o své příležitosti?

  • Budou vás lidé nazývat blbcem? Pravděpodobně ano.
  • Budou vás lidé pomlouvat za zády? Jasně.
  • Budou mě lidé přesvědčovat o tom, že tyto věci nikdy nefungují, že? Určitě.

Se všemi reakcemi jsem se už potkal a zažil je na vlastní kůži, ale mě osobně víc záleží na pozitivním vlivu na ostatní než na tom, aby si o mě mysleli jen to nejlepší, jak dokonalý a úžasný jsem, protože žiji život přesně podle jejich představ a ne svých…

Lidi, vyberte si – je to váš život a je otázka, kolik let ještě chcete ztratit tím, že budete žít život podle někoho jiného? Je to váš život jen a jen váš, tak běžte kam vás srdce táhne a dělejte to, co chcete dělat, bez ohledu na kolikrát falešné lidi kolem, kteří se tváří, že jsou vaši přátelé, ale často tomu tak ani není!

Buď se budete starat o to, co si o vás myslí ostatní, nebo překonáte strach a bude vám záležet na tom, co uděláte pro ty, které máte rádi a na kterých vám ale opravdu záleží! Přeji vám správné rozhodnutí, ať vás už nikdy, NIC a NIKDO nezastaví! 😉


Za inspiraci pro tento článek děkuji mému „MLM“ příteli, Rayovi Higdonovi (firma HIGDON GROUP™).

Na úplný závěr, pár myšlenek, jak se vyrovnat s odmítnutím a se slovem “NE”, ještě i formou videí

 




SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩


MARKETINGOVÝ ONLINE MLM SUMMIT ZDARMA!


DALŠÍ ROČNÍK NEZÁVISLÉ MLM AKADEMIE





PDF: Kde brát lidi do MLM, aby Vám nedošly kontakty!
 



MLM plávovač je ve FB Skupině MLM Poradna!
 



PDF: Jak správně telefonovat v MLM! Stahujte.
 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.