Když přijde na network marketing a získávání dalších lidí, existují dvě metody budování businessu. První, je přímé oslovování lidí a druhá je zaměřená na marketing. Máte zájem se na ně společně podívat blíž?

1. metoda: Oslovování lidí

Tuto metodu schválně zmiňuji jako první, protože je to ta důležitější. Právě ona vám generuje peníze a bez ní se ze startovní čáry pohnete jen těžko.

V network marketingu je důležité oslovovat lidi kolem sebe, ať už offline, nebo v online prostředí. Mohou to být Vaši známí, rodina, nebo i někdo, koho jste v životě neviděli.

Oslovit můžete e-mailem, osobně, přes telefon, sociální sítě – všechny způsoby sem zapadají.

Tato metoda je úžasná v tom, že ji máte plně pod kontrolou. Vy jste zodpovědní za to, kolik lidí oslovíte a tím pádem i za to, na kolik peněz tzv.”zaděláte”. 😉

A za chvíli Vám povím i to, jak si můžete oslovování efektivně připravit.

2. metoda: Práce na marketingu

Druhou metodou, která Vám v network marketingu pomůže, je marketing. Narozdíl od oslovování pracujete v marketingu na něčem, v co věříte, že bude mít efekt a úspěch někdy v budoucnu.

Tím může být blog, podcast, Facebook videa, nebo obecně práce na sociálních sítích.

Marketing není zaměřený na jednotlivce, zasahuje celou skupinu lidí, a Vy jen doufáte, že bude mít úspěch a někdo z nich Vás osloví sám. Můžete řídit tvorbu obsahu, ale už nedokážete ovládat, jeho výsledky.

Tato metoda vyžaduje spoustu času a negeneruje zpočátku žádný zisk. Na začátku je to vlastně dokonce opačně.

Tato metoda Vás stojí nezanedbatelné náklady ve formě studia moderních technologií, práce na tvorbě obsahu, hodně úsilí, času, ale i peněz.

Proto i během rozvíjení marketingu nezapomeňte využívat první metodu a oslovujte každého, koho můžete!

Jinak nebudete mít z čeho dotovat metodu číslo 2 (protože tady to může trvat i roky, než postavíte značku, která sama přitahuje business).

Časem začne marketing převládat nad aktivním oslovováním – lidé se vám budou ozývat sami, ale opravdu to nebude vůbec hned – bude to trvat!

Jak na efektivní marketing?

Při práci v marketingu je důležité se soustředit na hodnotu, kterou lidem předáváte.

Místo toho, abyste donekonečna mluvili o své firmě nebo o produktu, soustřeďte se na to, co lidem můžete nabídnout a co jim může pomoci.

  • Jak jim vaše příležitost pomůže?
  • Jaké problémy jim pomůže produkt vyřešit?
  • Potřebují inspiraci?
  • Chtějí rady, jak vést lidi?
  • Co je zajímá?

Zjistěte, proč vaši příležitost potřebují a vytvářejte obsah na základě odpovědí, co vám z podobného zamyšlení a analýzy vypadnou.

Jak na efektivní oslovování?

A teď k tomu nejdůležitějšímu. Nejlépe se s lidmi pracuje, pokud si je rozdělíte do jednotlivých fázích zájmu o Vás a Vaši příležitost.

Když jim dostatečně porozumíte a zvolíte si jednotnou strategii pro každou fázi, zjednodušíte a ulehčíte si práci.

Fáze 0 zahrnuje každého, kdo o Vás a Váš produkt nikdy neprojevil zájem a ani ho neznáte. Jsou to všichni ti, kteří na Vás teprve čekají. Ale nemůžete předem říct, jestli u něj budete mít úspěch nebo ne.

Pokud už jste někdo oslovili, nebo viděl Vaše video, už o Vás ví, pak se dostává se do fáze 1 (případně do fáze 2, pokud se mu ten nápad líbil a chce hned vědět víc).

Když vás někdo osloví díky skvělému marketingu, zeptejte se, odkud o Vás ví a kde se o Vás, nebo vaší příležitosti dozvěděl a proč se rozhodl Vás kontaktovat.

To vám hodně prozradí o tom, jak s člověkem dále postupovat a jak zajistit, aby takových samovolných kontaktování bylo víc.

Mohou Vám říct, že si chtějí vydělat peníze navíc, že se chtějí připojit k Vám do týmu, že je zajímá Váš produkt.

DŮLEŽITÉ NA CO SI DÁT POZOR?

Když budete stavět brand(značku) úspěšně, bude se tu a tam stávat, že se na Vás dostanou “na přímo” i lidé, které již před Vámi oslovili jiní členové Vaší MLM firmy / nebo Vašeho MLM týmu.

Pokud víte o tom, že jste Vy daného člověka dřív neoslovili a již to (eticky) udělal někdo jiný, pak NIKDY NIKOMU NEBERTE LIDI, kteří patří jinam! Nevyplatí se to, věřte mi.

Lidé Vám toho sami prozradí dost na to, abyste si je dokázali přiřadit ke správné fázi a podle toho s nimi jednali.

Jak to funguje?

O konkrétních reakcích a návodech jak na to, jak s lidmi v jednotlivých fázích pracovat, jsem už toho spoustu pověděl v článku Jak získat více lidí do vaší MLM skupiny.

Tak se nezapomeňte kouknout a návod si přečíst, ať Vás nikdo a nic nemůže překvapit!

Dám Vám příklad:

Někdo se na vás obrátí, že si chce vydělat peníze z domu. V takovém případě je ve fázi 1, protože už má ponětí o Vaší příležitosti, jen o ní ještě moc neví.

Pošlete mu video, které mu vše představí, pak počkejte na to, jestli se mu bude líbit ,nebo ne. Když slíbí, že se na video koukne, už je ve fázi 2 a můžete se podle toho zařídit.

Takže si připravíte reakce na to, jestli se mu to video líbilo, nebo nelíbilo. V tomto jsou jednotlivé fáze užitečné a důležité. Na každou z nich si můžete připravit nástroje a odpovědi, takže Vás už jakékoliv připomínky lidí, nemohou NIKDY překvapit.

“Je lepší být připravený, než překvapený, je to tak?” 🙂

A společně to zvládneme!

Tak a to by pro dnešek opět stačilo, ale ještě neco – pamatujte, že nebyla lepší doba pro MLM a práci z domu, než DNES!

Pokud se na to cítíte sami, tak Vám říkám, že NEJSTE…

Palce Vám totiž drží Váš MLM fanoušek číslo #1…

…Michal Karmazín z Brna 🙂

PS: Vzdávají se zbabělci, ale to Vy NEJSTE! …potkáme se, už víte KDE – Na vrcholu! 😉


Za inspiraci pro tento článek děkuji mému „MLM“ příteli, Rayovi Higdonovi (firma HIGDON GROUP™).



SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩



JAK NA IMPÉRIUM Z DOMU A BEZ KAPITÁLU?