Stává se vám, že klienti neodpovídají na vaše zprávy? A jak dlouho se zabýváte jedním klientem?
Mám pro vás 2 jednoduchá pravidla, které lze využít při konverzaci s nimi. A k tomu přidávám jako vždy i konkrétní slova, která většinu lidí, dokáží vrátit zpátky do hry. 😉
Jaká jsou ta kouzelná pravidla, která využívám?
- Zkuste to s každým max. třikrát.
- Pokoušejte se, dokud “neumřou”.
Zní to trochu konfliktně, že? 🙂
Navazujte s nimi kontakt opakovaně, dokud nenakoupí, nebo “neumřou” a zkuste to s nimi jen třikrát.
Než se do toho zamotáte, nechte mě to nejprve vysvětlit….
První navázání kontaktu
Řekněme, že chci někoho oslovit, a tak začnu jednoduchou úvodní formulkou:
„Zdravím, dělám tuhle věc a vůbec nevím, jestli vás to bude zajímat, ale moc rád bych se s vámi podělil o způsob, jak si přivydělávám peníze bokem, pokud by se vám taky hodilo něco navíc?“
Příklad, který jste ode mě už několikrát slyšeli. Jestli máte svůj oblíbený způsob, jak zahájit konverzaci, použijte ten.
Chtějí vědět víc? Super!
„Tohle video to vysvětlí mnohem lépe než já. Kdy myslíte, že budete mít čas se na něj kouknout?“
„No, pravděpodobně kolem druhé ještě dnes.“
„To zní dobře. Já sice nemám moc času, ale pravděpodobně bych mohl kolem třetí, může být? Perfektní, takže se vám ve tři ozvu na tohle číslo.“
Ve tři poctivě zavoláte, ale oni to nezvednou, ani se neozvou, že jo?
Jak nečekané. Tam venku jsou lidé, kteří nedrží své slovo. Kteří nemají pojem o čase, nebo se nechtějí bavit s lidmi. Šílenství!! 🙂
1. Když nekomunikují, nechte jim zprávu
Takže jim prostě nechte zprávu:
„Tak co, jste připraveni to probrat? Měli jsme si zavolat ve tři, tak se jen připomínám. Jak se vůbec máte? Máte pořád čas se setkat? Jen mi brnkněte, až budete mít chvilku.“
2. O 24 hodin později
Nejen, že nezvedl telefon, ale ani neodpoví na zprávu. Takže jim po 24 hodinách pošlete zprávu, nebo jim znovu zavoláte:
„Včera jsme si měli popovídat. Nic se mi od vás nedoneslo. Doufám, že jste v pořádku. Dejte vědět, jestli je to pořád něco, o čem byste si rád promluvil. Díky“
3. Třetí zpráva
Pokud jste od nich nic neslyšeli ani dva dny po prvním hovoru, zavoláte jim a řeknete, anebo napíšete zprávu:
„Dlouho jsem o vás neslyšel a nechal jsem vám už pár zpráv. Poslouchejte, budu předpokládat, že se o tom nechcete bavit. To je v pohodě. Škrtnu si vás ze seznamu a už nebudu volat. Příjemný zbytek dne!“
Tahle zpráva, nebo hovor, má největší šanci na to, že dostane odpověď. Lidi nenávidí, když si je někdo škrtne ze seznamu – i když od nikoho nic nechtějí. Pořád je tam takové to – co kdyby náhodou, že? 🙂
A budou lidé, kteří neodpoví ani na tu třetí zprávu?
Jasně že ano. Ale pořád je to vaše největší šance tu odpověď dostat.
Prostě jim tam tu zprávu zanechte. Velká šance, že odpoví.
A znamená to, že opravdu přestanete?
No, určitě přestanete volat.
Co v takovém případě dělám?
Prostě jim budu jednou za čas textovat, mailovat, nebo psát na Facebooku.
Budu s nimi navazovat kontakt opakovaně, dokud se nepřidají, nekoupí si můj produkt, nebo dokud na mě nebudou nepříjemní.
Pokoušejte se, dokud…
Takhle, když už jsou na mě vážně zlí, tak v pohodě. Škrtnu si je. Nechci je v mém týmu. Nechci takovou energii v mojí rodině, někoho, kdo neumí komunikovat a radši se zbaběle neozývá.
Copak byste si jen tak někoho přivedli domů? Nejste trochu vybíravější? Já tedy ano. Nechci kolem sebe, ani kolem mého týmu zlé lidi.
Když jsou opravdu nepříjemní, sprostí, nadávají mi, nebo cokoliv takového, jediné, co jim řeknu je, že je škrtnu ze seznamu.
Takže jaké je shrnutí?
Třikrát se ozvu někomu, s kým jsem byl domluvený na konkrétním čase. Telefonicky maximálně 3x.
A když se neozve? Tak pak…
Do smrti budu navazovat kontakt zprávami (SMSky, email, atd) s někým, kdo neměl odvahu na to, ozvat se mi zpátky a dát mi nějaký výstup. Ať už souhlas či nesouhlas. Toto už pak dělám hromadně a čekám, zda se někdo neprobere 🙂
Nikdy nenutím nikoho kdo mě dal jasně najevo, že nechce!
Samozřejmě nikdy nikoho nenutíme, nenaháníme, ani nepřesvědčujeme, ale dokud od něj nemám jasné ANO, či NE, pak ho budu dále kontaktovat v pravidelných intervalech, protože nikdy nevíte, kdy ho zastihnete v lepší situaci.
Jinak se tomu také říká “dosledování kontaktů a systém práce”.
Máte problém s dosledováním (či systémem)?
Uklidním Vás – nejste v tom ani z daleka sami. Na tom padá 90 procent všech obchodů nováčků v MLM. Proč? Protože se většina lidí v tomto bodě cítí trapně, jelikož jim to připadá, jako nátlak.
A kdybych Vám řekl, že lze dosledovávat v pohodě a bez nátlaku, zajímalo by Vás, jak na to?
Dobře, tak tedy detaily probereme na MLM AKADEMII, už máte bloklé vstupenky pro sebe a svůj tým? 😉 Uvidíme se, bude to stát za to! 🙂
SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩
Lydie
13.10.2019 @ 18:37
Moc pěkně řečeno. Vždy krátké a výstižné, pokaždé mě to něco dá. Děkuji.
Michal Karmazín
13.10.2019 @ 19:00
Tak to je úžasné, děkujeme za pozitivní zpětnou vazbu, které si velmi vážíme a přejeme plnění všech snů s Vaší MLM šancí 😉
Ivana
13.10.2019 @ 21:48
Velmi přínosné…’dokud neřeknou ANO nebo NE’…s tím jsem vždy měla problém, že neřeknou prosté NE… jsem v pohodě s tím, že se odmítnou, ale je to aspoň odpověď! Asi jako mnoho lidí jsem nechtěla po druhé neodpovědi ‘otravovat’. Díky Michale za tvé příspěvky, čtu je opravdu ráda??
Michal Karmazín
14.10.2019 @ 10:57
Přesně tak Iv, nejde o nic jiného než se dobrat aspoň nějaké zpětné vazby – někdy je dobré říct, hele nevadí mi, že nebudeš mít zájem, já to jen prostě potřebuji vědět, ať Tě nemusím stále vést ve svých záznamech a můžu si Tě vyškrtnout 🙂 Pro někoho jen tohle může být “game-changer” a co teprve na MLM AKADEMII… 😉 Držím palce Iv a děkuji za hodnocení i komentář, velmi si toho vážím a pozdravuji! 🙂
Inga
14.10.2019 @ 6:35
Ahoj Michal super… clanok dakujem.
Pomôca pre nováčikov datahovanie jednaní do konca znamená presne odpoveď ano /nie.
Predpokladám, ze každý nováčik sa bud boji odpovede Nie, alebo na pocit, ze niekoho otravuje, alebo vyvijania tlaku ktorý nikto nemá rád.
Pokiaľ to urobíme ako píšes 3x a dosť s tým plne súhlasím.
Neviem, pripadne keď sa niekto neozýva sa považujú zvyčajne za odpoveď ,, nie” a pritom je to len a len poznat systému práce MLM teda co s tým dalej (uložiť dočasne kontakt do chladničky alebo mrazznicky.)
Po občasnom pootvorení chladničky – (zvedavost a záujem o cloveka, t. z. ako sa máš) zistíme, ze sa situácia zmenila a už je pripravený a chce, preto nezabúdajme, ze každé nie je len momentálne, relatívne nie..
Zelam každému veľa trpezlivosti a priebojnosti pri dosahovaní cieľov.
Michal Karmazín
14.10.2019 @ 11:02
Inga zdravím Vás, ano je to tak – to dotahování probíhá vlastně ve dvou fázích – ta první fáze je dosledovat člověka až ke shlédnutí prezentace a druhé dosledování je pak při dotahování po prezentaci k tomu ANO / NE. Není to tak složité, jen to lidi nikdo (třeba v práci či ve škole) nenaučil a proto je skvělé že tu můžeme být a dál se na této platformě takto inspirovat a obohacovat navzájem. Ingo díky moc za komentář a hodnotný příspěvek z praxe ? tady je vidět zkušenost – těším se na seznámení někdy, ať se daří ?