Jste hodně dobří v něčem, co děláte, ale nesouvisí to s Vaším MLM businessem? Přečtěte si, jak spojit příjemné s užitečným a jak využít vaši odbornost. V článku se s vámi podělím o to, jak tvořit chytrý obsah, ale jak současně zůstat duplikovatelný v MLM.

Nevystupujte jako odborník

Když se pohybujete v businessu, jako jsou nemovitosti, školení, vzdělávání, matrace, nábytek nebo cokoliv jiného, můžete se profilovat jako důvěryhodný expert. Lidé se s vámi budou chtít spojit a budou žádat radu. Jsou s tím ale spojeny problémy.

Když se budete profilovat jako odborník, lidé se ve vás mohou shlédnout, ale nemohou vás napodobit. Budou si opakovat, že nemohou dělat to stejné, co vy, protože by to nezvládli. I když je budete přesvědčovat o opaku.

Pokud ostatní dovedete ohromit znalostmi, dovednostmi a odborností, je to sice působivé, ale budete to mít těžší s duplikací.

Network marketéři neprodávají produkty, ale sny

Spousta školitelů se stanou odborníky na určitou věc, kterou dále učí a předávají dál. Ale network marketing není o prodeji svých schopností, nebo dokonce o prodeji produktů. Network marketéři prodávají nápady a sny, že kdokoliv může dělat cokoliv, co chce.

Kdokoliv si může plnit svá přání

Prodáváte myšlenky, že někdo může dělat to, co děláte vy. Vaše schopnost lidem říkat, že mohou dělat a vydělávat stejně jako vy, je ta nejmocnější věc, kterou můžete říct.

Když budete prodávat produkt, tak budete potřebovat spoustu úsilí, abyste vydělali 100.000 EUR / 2.500.000 Kč ročně. Ale opravdu to bude chtít hodně snahy a schopnost být vážně dobrý v přímém prodeji.

Nikdy se v network marketingu nedostanete přes 200.000 EUR / 5.000.000 Kč ročně, když budete pouze prodávat, a ještě k tomu bez budování týmu pro využití duplikace. Abyste se k této hranici jen přiblížili, musíte patřit opravdu mezi ty úplně nejlepší, kterých je jen pár.

Duplikaci lze nastartovat tak, že přesvědčíte lidi, že to co děláte vy, mohou dělat i oni. To je vše. Přesvědčíte o tom svůj tým, který pak zase přesvědčí ty další – vše musí být hlavně jednoduché – zapomeňte na složitosti!

Zeptejte se sami sebe, může průměrná obyčejná osoba s průměrnými schopnostmi dělat to, co děláte vy?

ILT = invest, learn, teach

Před pár lety přišel Ray Higdon s termínem ILT, který znamená investovat, studovat, učit. Investujte svůj čas a třeba i peníze, naučte se něco a pak to předejte dál. Věřím, že tohle může dělat každý.

Opravdu každý si může najít čas na to, aby investoval svůj čas, aby se něco naučil a pak to předal dál. A to nemusí být ani součástí network marketingu.

Určitě za vámi někdy přišel přítel nebo kolega, který nikdy nečetl knihy o marketingu, obchodu, prodeji ani o ničem podobném. Přišel a řekl, že viděl v televizi zajímavý dokument o planetě. A najednou začal 20 minut povídat o zajímavostech, které tam viděl…

Víte, co to znamená?

Kdokoliv může vzít kuchařku a uvařit si podle ní jídlo. Ale ne každý je Michelinský kuchař, ne každý vaří v pětihvězdičkové restauraci, ale každý může vzít kuchařku a upéct podle ní dort. Třeba nebude tak super, ale následovat instrukce zvládne kdokoliv.

Proto než začněte uvažovat nad tím, že oslníte lidi s odborností, specializací, nebo úžasnými odbornými znalostmi, přemýšlejte nejprve nad svou schopností být zduplikován dalšími pod vámi. Protože odborné znalosti nezvládne duplikovat každý a můžete si tím spíše ublížit! (Vzpomeňte, jak to např. vypadá, když si MLM distributor s doplňky výživy hraje na doktora a tvrdí nesmyslná tvrzení…)

Každý může investovat svůj čas, aby se něco naučil a pak to předal dál. Ale ne každý může být expert, nebo autor bestsellerů.

Jak spojit odbornost a network marketing?

Dáme si příklad. Jste součástí MLM firmy, která pomáhá lidem hubnout, ale strašně rádi vyrábíte svíčky. Myslíte si, že tyto dvě velké a zároveň odlišné součásti vašeho života nejdou propojit? Omyl.

Ještě jednou – Milujete výrobu svíček, ale jste součástí MLM společnosti, která pomáhá lidem hubnout. Jak tedy provedete přechod? Je to mnohem jednodušší, než si myslíte.

Facebook, YouTube, blog, Instagram, vše to jsou marketingové kanály. Kolik jich zároveň zvládnete pravidelně aktualizovat? Jen málo lidí se může zajímat o “dinosaurech”, svíčkách a hubnutí a udržovat aktuální tři různé kanály…

Nepřemýšlejte nad tím tolik a vrhněte se do toho, co opravdu chcete dělat. Protože lidé nad tím často příliš přemýšlí, plánují, a nakonec neudělají nic.

Navrhuji vám jít kupředu s nejoblíbenější věcí, na kanále, který máte nejradši. Třeba dělání svíček na Facebooku a YouTube. A na konci vašeho videa o výrobě svíček řeknete:

„Spousta z vás se ptá, jestli je nějaká cesta, jak trávit více času výrobou svíček. Pravda je taková, že já zrovna spouštím své nové podnikání. Nemá to nic společného se svíčkami, ale protože budu od teď pracovat doma, budu mít na jejich výrobu mnohem více času, než dřív. Pokud také hledáte něco, čím si můžete doma přivydělat, abyste toho času měli také více, určitě se mi ozvěte.“

No není to geniální návod, jak to můžete udělat ať své MLM kombinujete s čímkoliv? Přechod je vážně jednoduchý.

Ať už děláte svíčky, crossfit nebo se zajímáte o make-up. Cokoliv můžete provázat. Přechod je ta nejjednodušší věc na světě, vážně.

Co dělat, když se vám ozvou?

Zdroj vašich nových kontaktů nemusí být duplikovatelný, to je pravda. Ale jde o to, co s tím novým kontaktem následně uděláte. Když vám tedy přijdou lidé z YouTube, Facebooku, nebo blogu a chtějí vědět více informací o vašem podnikání, co uděláte?

Pošlete jim video, e-book nebo jiný materiál, který to vysvětlí za vás a mnohem lépe a efektivněji. Řekněte jim, ať se na to mrknou. Takto můžete tento primitivní “mini-systém” duplikace, využít ve váš prospěch!

Buďte velmi flexibilní a nápadití, když nabíráte své nové kontakty. Můžete to udělat jakýmkoliv způsobem. Ale když se pak rozmýšlíte, co s nimi, postupujte vždy stejně – to znamená duplikovatelně, aby to pak oni mohli se svými kontakty, udělat úplně stejně.

V tom je ten fígl, MLMáčci 😉 Moc Vám fandím, využijte veškeré info pro Váš tým!


Za inspiraci pro tento článek děkuji mému „MLM“ příteli, Rayovi Higdonovi (firma HIGDON GROUP™).



SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩