Bohužel to slyším docela často: „Cože? Network marketing? Vždyť to není žádný business!“ Nevím, jestli to lidé říkají kvůli tomu, že jsou špatně informovaní, nebo o tom jednoduše nic neví. Tak si pojďme udělat srovnání běžného podnikání se síťovým marketingem.

Jaká je definice podnikání?

Podle Websterova slovníku je podnikání „pravidelně vykonávané zaměstnání, profese, nebo obchodování za účelem zisku”.

Obchod je definovaný jako „směňování zboží, nebo služeb za peníze“.

Takže podle definice člověk provozuje „opravdové podnikání“ za účelem příjmu, který je generovaný z prodeje a nákupu produktů, nebo služby.

Co je network marketing?

Síťový marketing je definován jako „typ obchodní příležitosti, která je vykonávaná často na částečný úvazek, nebo jako flexibilní podnikání. Konkrétně využívá sociální aspekt obchodování ke generování potenciálních zákazníků, prodeji a rekrutování dalších spolupracovníků“.

Podle všeho se tedy zdá, že síťový marketing se kvalifikuje jako opravdové podnikání.

Ale…

Stejně se najde spousta lidí, kteří mají vůči této profesi výhrady. Proč si myslí, že jde jen o jednu velkou pyramidu? Proč si myslí, že k velkým výdělkům musí vést také velké prodeje? Pojďme si na to odpovědět.

Je to jednoduchá cesta k úspěchu!

Ze síťového marketingu se stal pouhý “přeprodej” a titulky článků na všechny křičí: “Prodávejte lidem jejich sny! Nechte lidi věřit v hvězdný životní styl, který by chtěli mít!” Hlavně nemluvte o neúspěchu, nemluvte o problémem, jen jim ukažte, jak jednoduché a skvělé to jednou bude!

Taky jste se s tím už setkali? Znáte to?

Problém tohoto “mazání medu kolem úst” je ten, že nastavuje nováčky pro neúspěch. Připojují se ve víře, že to bude jednoduché, že je to nebude stát moc práce a úsilí. A jakmile zjistí, že to tak snadné není, jdou od toho pryč ve velmi negativní emoci a zklamání!

Dokážete si představit to velké množství zbankrotovaných podniků, kdyby otvíraly svůj business s tvrzením, že: „Můj produkt je tak dobrý, že se bude prodávat sám“? Nebo, když je to vlastně vše tak jednoduché, že prý stačí „Najít jen 5 zákazníků a každý z nich jednoduše osloví dalších 5, protože to vlastně všichni automaticky chtějí“? 😀

Určitě jste už někdy něco takového zaslechli a možná, že Vám teď připadá dokonce i směšné, nicméně problém je v tom, že přesně takto se systematicky kazí a pokřivuje úžasný MLM trh! 🙁

Pak není divu, že síťový marketing bohužel má stigma, že se nejedná o pravé podnikání.

Je jen na nás, opravdových MLMáčcích, abychom lidem řekli pravdu. Nebojte se být upřímní, i když budete zranitelní. Vytvořte si s lidmi raději vztah a neprodávejte jim jejich sny za každou cenu a na základě informací odtržených od reality – jinak je ztratíte – to je jisté!

Síťový marketing je pyramida!?

Jasně, že ano a přímo geniální. Protože pokud jste si to ještě neuvědomili, téměř každé podnikání je organizované stejným způsobem. Ve společnosti je vlastník nebo ředitel (CEO) a pod ním jsou vedoucí pracovníci.

Nezní vám to náhodou povědomě?

Pyramidová struktura je k vidění v milionech podniků po celém světě. Přesto spousta lidí na základě toho diskvalifikuje síťový marketing z definice podnikání.

V tomto případě si myslím, že je chyba také u nás.

Když s někým jednáte, neměli byste předpokládat, že lidé rozumějí podnikovým strukturám. Spousta z nich nikdy nevedla vlastní podnikání. Nepředpokládejte, že vědí všechno. Udělejte si čas a projděte s nimi úvodním procesem pomalu.

Ujistěte se, že je naučíte, jak struktura podnikání vypadá ještě před tím, než budou mít příležitost ji označit za pyramidu. Pokud jste spolu mluvili o tom, jak struktura podnikání běžně vypadá, ještě dávno před tím, než jim povíte o možnosti se k vám přidat, vždy porozumí a neodsoudí vás na základě domněnek!

Už jste slyšeli o přirovnání MLM k pyramidě? Jak jste reagovali? Víte jak se “poprat” s touto námitkou?

Nechci být obyčejný prodejce

Multi-level marketing je brán také jako business obyčejných prodejců. Tentokrát to může mít vícero důvodů.

Jeden z nich je ten, že vás lidé, jako prodejce, vnímají. Nemáte zvládnutou prezentaci o příležitosti, kterou nabízíte a vaše poselství je o prodeji.

Tak schválně, když se vás někdo zeptá, co děláte, co odpovíte? „Prodávám XY“? Je důležité si zapamatovat, že nejste žádný prodejce – jste konzultant a poradce. Pomáháte lidem s tím, udělat jejich život lepší. Radíte jim, jak získat další příjem. Pokud mluvíte a chováte se jako jejich rádce, neuvidí ve vás prodejce.

Další důvod může být ten, že během vašeho setkání prodáváte. Není potřeba něco prodávat hned na začátku podnikání v multi-level marketingu. Řekněte lidem svůj příběh. Řekněte jim, jak to jde vám a jaké změny ve svém životě vidíte a nechte to plynout. 

Spousta těchto potíží je způsobena nedostatkem dovedností a já vám je chci pomoci zvládnout. 

  • Přehnané prodávání často vzniká ze strachu z odmítnutí. 
  • Námitky jako „je to jedna velká pyramida“ přichází při špatně před-připraveném vztahu, při společných setkáních. 
  • Poznámky jako „nejsem prodejce jako ty“ jsou projevem špatného postoje.
  • Neberte MLM tak vážně – berte MLM jako HRU a penízky jsou jen scóre – hrajeme si, učíme se, rosteme 😉

VIDEO O PYRAMIDÁCH TZV. “NA POHODU” 😀

 

VIDEO O PYRAMIDÁCH KRAPET SERIÓZNĚJI 🙂

Nestavte se do pozice, abyste se přizpůsobovali ostatním. Vy víte, o čem toto podnikání je. Tak to společně pojďme ukázat i dalším, třeba tím, že nasdílíme článek dalším kolegům, ovšem pouze v případě, že v něm také vidíte hodnotu! 😉 


Za inspiraci k tomuto článku děkuji mému “MLM příteli”, Ericovi Worremu.



SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩