Staráte se o svůj tým, pečlivě je školíte, ale stále se zdá, že prostě neroste? Přečtěte si ty nejlepší tipy pro vedení týmu a nechte ho růst!

Thompsonovo pravidlo

Thompsonovo pravidlo zahrnuje čísla 80, 15, a 5. Ta udávají procenta lidí, kteří jsou spokojeni na určité úrovni výdělku a to v jakékoliv organizaci.

Tři stupně vysněných odměn za měsíc

  • 80 % lidí je rádo za 0 – 10.000 / 0 – 500 EUR za měsíc.
  • 15 % lidí je rádo za 25.000 – 50.000   / 1.000 – 2.000 EUR za měsíc.
  • 5 % lidí by rádo 100.000 – 250.000 / 5.000 – 10.000 EUR a nebo ještě více.

Sny těch 80 % lidí nesahají zase až tak moc vysoko. Takže ve skutečnosti těch 80 % lidí bude absolutně spokojeno, pokud si přivydělávají do 10.000 Kč / 500 EUR během prvních měsíců. 

Lidé mají tendence zařazovat se hned do nějaké škatulky. Když o sobě řeknete, že jste mezi těmi 80ti procenty lidí, tak to asi v tomto případě nebude pravda. Proč? Protože pokud byste byli šťastní jen s přivýdělkem 10.000 Kč / 500 EUR za měsíc, tak pravděpodobně nečtete tento článek o tom, jak popostrčit růst, vašeho network marketingu, je to tak? 🙂

Mohou být lidé šťastní i s malými příjmy? Jasně. Spousta z nich nechce vést obrovské organizace, nechce mluvit na pódiu. Jejich přání nestojí na velkých penězích!

A kde je tedy ten problém?

„Problém“ je, že mnoho lídrů, patří do skupiny 5ti procent. A podle svého přesvědčení přemýšlejí a jednají s ostatními lidmi kolem ve skupině.

Debatoval jsem s jednou novou klientkou v mastermind klubu. Vybudovala tým 30.000 lidí. Říkal jsem jí, že nejdůležitější je vědět, že mezi těmi lidmi v jejím velkém týmu jsou i tací, kteří nevydělávají peníze, ale přesto jsou šťastní. Ale jí to nedávalo smysl. A to proto, jelikož těch 5 % lidí to často prostě nechápe. Proč by někdo byl šťastný, i když nevydělává velké peníze?

Jenže to je vlastně jen nedorozumění. Jelikož jinak by muselo existovat 100 % lidí, kteří by se snažili dosáhnout tu nejvyšší kategorii 100.000+ / 5.000+ EUR měsíčně a to by přece nedávalo žádný smysl!

Znal jsem sekretářku, která pracovala na stejné pozici 24 let. Nikdo za ní nechodil a neříkal „měla bys přemýšlet o jiné pozici, vždyť už tu jsi dlouho“. Byla tam 24 let, ale nebyla tam uvízlá, byla to její volba a byla šťastná. Tomuto postoji dost často těch 5 % nerozumí.

Často se můžete setkat s tím, že lídři tlačí do náboru nových lidí do sítě. A také nemohou pochopit, proč by někdo chtěl být součástí organizace, která nevydělává velké peníze. Nedává jim to smysl…

To třeba majitelé posiloven jsou v tomto chytřejší. Jdete do posilovny a tam si v automatu koupíte fitness tyčinku a proteinový nápoj. A tím přiberete na váze, protože je to dost často plné cukru. Divíte se? Ale ano to je realita, pokud se nevyznáte ve složení látek na etiketách produktu, nemáte šanci si sami vybrat vhodné produkty, které by vám s vaší váhou pomohly.

Majitel fitness centra vás ale i tak při odchodu pochválí a poděkuje, že jste přišli. Z jednoduchého důvodu – pravděpodobně si platíte členství, nebo za vstupy a toho majitele posilovny až tak nemusí zajímat, jestli zhubnete, nebo nezhubnete. Paradoxně kdybyste zhubli, tak už byste tam přece nemuseli chodit a platit, je to tak?

Pokud je mým cílem jít do posilovny, zkontrolovat chutné novinky v automatu a párkrát si zadriblovat s míčem, jeho to nezajímá. Stejně dostane zaplaceno. Pokud by mi při cestě z posilovny vynadal, že stále nemám pekáč buchet a že stále jen kynu a místo tréningu jen serfuji na telefonu, tak bych se tam pravděpodobně, už nikdy neukázal.

Chápete tu paralelu se síťovým marketingem? Pokud je někdo ve vaší MLM síti nevýkonný a ještě mu za to nadáte, přijde o něj na 100 procent a ta šance, že by se chytnul někdy později, nenávratně zmizí…

Nejčastější chyba mnoho sponzorů na líderských pozicích

Takže když se lídři ptají, proč neprosperujete, proč nejedete plnou parou vpřed a jestli si tak připadáte úspěšní, tím vám nepřímo říkají, že jste vlastně ve špatném týmu, protože jim nezáleží na vaší spokojenosti. Prostě vás nechápou.

Prostě jen pozorují svůj tým a jsou z něj nešťastní, protože spousta lidí, moc nevydělává, že? Proto získají pocit, že by pro ně měli udělat něco víc: víc je učit, pouštět jim motivační videa, více je koučovat. Jenže všechno tohle je mimo a nebude to fungovat – tímhle se nic nezmění.

Lidé většinou nepotřebují víc tréninku. Za prvé to jen prohloubí frustraci lídra. Bude si myslet, že je s ním něco špatně, když jeho tým nevydělává pořádné peníze. A tak se na to raději, dřív či později, vykašle.

Takže půjdete hledat nové lidi, třeba do Facebookových skupin?

Víte, proč je většina facebookových skupin k ničemu?

Protože pokud se do nich podíváte, zjistíte, že tam nenajdete žádné praxí ověřené praktické informace jak rekrutovat, jak víc vydělávat, jak se posunout na vyšší úroveň v kariéře a osobnostním rozvoji. Nejsou tam většinou žádné vztahy a opravdová přátelství, důvěra, nebo upřímné uznání. Jsou tam často většinou jen registrační odkazy, idéčka a mnoho spamu, víte o čem mluvím?

Prostě tam nenajdete reálné příběhy, jakým rodinám, maminkám, či důchodcům a dalším potřebným lidem daný produkt, služba, nebo MLM příležitost pomohla. A to i přesto, že přesně tohle jsou ty opravdové důvody, které vás a váš tým poženou v MLM kupředu – nic jiného!

Takže, co jako lídr uděláte?

Inspirujete je a mějte svůj tým rádi. Kultura je dělání lidí šťastnými bez ohledu na výšku jejich vysněného příjmu. Nevíte jak inspirovat svůj tým? Učte se to od své upline v prvé řadě, anebo si najměte kouče / trenéra, který má prokazatelné MLM výsledky.

Takže když někdo přijde do vašeho týmu a nechce budovat business, ale cítí se mezi vámi fantasticky, už nikdy neodejde a bude jeden z těch 80ti procent – ale to je přece taky super ne? 🙂

Nadchli jste ho/ji – GRATULUJI! Bohužel toto ale spousta lidí v MLM nechápe. Myslí si, že jediná šance jak uspět je, že musí sehnat náboráře super lídra se super schopnostmi, ale jen o tom MLM není!

MLM není o jednotlivcích ale týmu! Tzn. mnoho „drobných“ lidí dělá drobné výsledky a to vydá ve finále velmi slušný výsledek! 😉 


Za inspiraci pro tento článek děkuji mému „MLM“ příteli, Rayovi Higdonovi (firma HIGDON GROUP™).

Co dál pomůže Vašemu MLM týmu? Vše je o aktivitách. Hodila by se Vám pomůcka „Plánovač MLM Aktivit“?

Co je vlastně MLM PLÁNOVAČ DENNÍCH AKTIVIT?

Jedná se o denní rozvrh určitých úkolů, které byste měli vykonávat pravidelně (ideálně denně) ve svém vlastním MLM podnikání, abyste tak podpořili svůj osobností růst, využívali Vaše skvělé MLM produkty a služby, vydělávali více peněz a pomohli lidem kolem Vás (ať už Vašim zákazníkům, nebo spolupracovníkům) ke splnění jejich snů a cílů, protože jedině tak, se splní i ty Vaše – to je zákon MLM (Amen) ?

MLM PLÁNOVAČ DENNÍCH AKTIVIT si můžete stáhnout ZDARMA z uzavřené Facebookové skupiny MLM PORADNA, která sdružuje už tisíce MLM profesionálů napříč odvětvím – Vaši žádost o členství můžete odeslat tady:

https://www.facebook.com/groups/mlmjinak/

Tento MLM Plánovač a „Reportovač“ denních MLM aktivit je ve formátu PDF ke stažení POUZE UVNITŘ této FB skupiny 😉

Vidíme se tam! 🙂