Hledání potenciálních zákazníků a lidí do týmu je zajímavá hra, protože je na světě mnoho různých typů lidí a ke každému, je potřeba přistupovat jiným způsobem.

Dnes se s vámi chci podělit o to, jak rozlišit jejich osobnosti a jak s nimi, co nejlépe komunikovat.

V network marketingu se nevyhnutelně musíme vypořádat s různými typy osobností. Ačkoliv existuje několik komplikovaných způsobů, jak lidi rozdělovat podle různých osobnostních typů, nebo způsobů práce, mám raději jednodušší způsoby.

Jedním z nich je například rozdělení potenciálních zákazníků a členů týmu podle barev: červení, modří, žlutí a zelení.

Červený osobnostní typ

Červení lidé jsou opravdu jezdci, jsou orientovaní na cíl, nebojí se konfliktu, dokončují svou práci a makají, jak nejvíce můžou. Většinou se nezajímají o detaily, místo toho se rovnou zeptají:

Co musím udělat, abych uspěl?

Abyste získali červené na svou stranu a využili jejich potenciál, můžete je motivovat na bonusy, nebo nějakou jinou motivaci za jejich práci. Pozor ale, neplatí to u všech, pouze na červený osobnostní typ.

Modrý osobnostní typ

Modrý člověk je prostě “pařmen”. Nikdy nevynechá žádnou párty a nikdy nepřijde na schůzku, nebo trénink včas. A jsou na svůj způsob života patřičně hrdí. Jsou rádi, že si užívají a milují zábavu.

A jejich oblíbená otázka? Jdeme se někam bavit?

Při jednání s takovou osobností je nejlepší ji motivovat na zábavu, konference ­­– na všechny ty bezva setkání spousty lidí.

Žlutý osobnostní typ

Žlutí lidé se neustále ohlížejí na druhé, pořád o nich přemýšlí, nebo o nich mluví (i když to občas nemusí být v příliš dobrém světle). Jsou to opravdu týmoví hráči.

Nejčastěji od nich uslyšíte, že mají starost o druhé: Jak pomůžeme dalším členům týmu?

Nechtějí být v záři reflektorů, nechtějí vystupovat na pódiu před davem lidí. Chtějí být se svým týmem a společně pracovat na úspěchu sebe i ostatních.

Pokud potřebujete něco po žlutém osobnostním typu, oslovte v něm jeho týmového ducha.

Zelený osobnostní typ

Zelení se přímo vyžívají v číslech a v analytice. Na všechno mají své tabulky – přímo je milují. Strašně rádi se učí nové věci, dokáží se naučit všechno na světě.

A pak si to zapíšou do svých notesů, nebo tabulek. Hele, jak funguje tohle, prozradíš mi to?

Když se snažíte naklonit zelený osobnostní typ na svou stranu, jděte na to skrz všechny ty vědomosti, co se s vámi mohou naučit. Motivujte je, že je naučíte vše, co si budou přát a že to bude paráda.

Nebojte se zajít do detailů – milují je!

Když se setkají dvě různé osobnosti

Při srovnávání osobností, nebo pozorování rozdílů mezi nimi si můžete všimnout, že například zelený člověk je při přítomnosti červeného občas docela frustrovaný. A často jsou červení frustrovaní ze zelených lidí. 🙂

Červení chtějí jít rovnou na věc a jsou prostě otrávení z toho, že zelený vědátor, chce vědět každý detail. Jeho to fascinuje, ale vedle něj červený člověk zívá nudou.

I když se červenému může zdát, že zelení zpomalují celý tým, ve skutečnosti pak má zelený díky svým vševědoucím otázkám více vědomostí.

Tomu červení prostě nerozumí. Zelení nedělají rychlá rozhodnutí, zatímco červení na dlouhé přemýšlení nejsou. Chtějí jít rovnou na věc.

I když zelení nejsou na rychlá rozhodnutí stavění, jsou velmi loajální. Dělají si své malé průzkumy, které jim sice zaberou čas, ale jakmile se do něčeho pustí, vydrží u toho.

Zůstanou ve vašem týmu, možná i tehdy, když už by neměli. Ale netlačte na ně jen proto, že se nerozhodují příliš rychle.

Mohou pod sebe získat další lidi s podobnou osobností, kteří mají rádi detaily, rádi si vše zaznamenávají a dělají si své průzkumy. A já říkám – nechte je.

Nenuťte je zrychlit, netlačte na ně. Ať si klidně projdou všech těch 100 videí, která máte o vašem produktu, společnosti, lidech a celé své práci k dispozici. Budou šťastní a věrní.

Rozlišovat osobnostní typy se vám vyplatí. Nejen, že s nimi budete jednat účinněji, ale zvládnete také lépe sestavit svůj tým.

Komunikace s různými osobnostmi

Nejdůležitější na těchto poznatcích je, abyste věděli, jak máte s různými osobnostními typy komunikovat.

Když dáte někomu červenému 30ti bodový kontrolní seznam toho, co se musí dělat a pak ho ještě pozvete na dvouhodinový trénink, vykašle se na vás a půjde si za svým, bez ohledu na to, co po něm chcete Vy.

Modrým záleží jen na tom, jestli na tom tréninku bude zábava. Pokud ne, nepřijdou na něj. A když už – vždy přijdou pozdě. 🙂

Žlutí chtějí vědět, na koho má jejich činnost dopad, koho dokáží pozitivně ovlivnit. Jde jim o smysl celé mise a hledají cesty, jak pomoci ostatním. I kdyby to bylo k jejich vlastní újmě.

Zelení chtějí všechno vědět do detailů. Když na ně začnete mluvit o snadno dosažitelných výdělcích, nebude je to zajímat tolik, jako když se při své práci budou muset zapotit a svůj výdělek si zasloužit. Zajímavé že? 🙂

Když se naučíte s různými osobnostními typy pracovat a přijdete na to, jak s nimi nejlépe komunikovat, budete při oslovování lidí mnohem úspěšnější. A to Vám moc přeji! 

Kdyby existoval systém práce, který funguje u všech 4 typů, zajímalo by Vás víc?

Skvělé! Pak se ke mě připojte na MLM AKADEMII, kde Vám to celé knowhow, od A do Z, odhalím a pamatujte i na svoji skupinu.

Pouze skupina, která je dobře motivovaná a ví přesně co dělat, jedině taková skupina produkuje obrat, provize, výsledky a zisk. 😉


Za inspiraci pro tento článek děkuji mému „MLM“ příteli, Rayovi Higdonovi (firma HIGDON GROUP™).



SDÍLET = LÍBILO SE MI TO!
⇩ DÍKY! 💘 DÁRKY NÍŽE ⇩