Je zajímavé, že existuje dost lidí, kteří pracují v síťovém marketingu již po několik let, ale stále nezjistili úplně přesně, o čem vlastně, jejich obchod je. Někdy věnují např. svým produktům až tolik pozornosti, že už jim nezbývá žádný volný čas na sledování podstaty jejich podnikání, jako celku.

Jaké strategie, tedy nepřinesou kýžené ovoce?

Např. Ti, kteří pracují v MLM společnostech s výživovými doplňky často investují svůj veškerý čas do velmi podrobných a detailních školeních o produktech. Pak se také tak moc snaží naučit, jak najít lidi, kterým by tyto své výrobky mohli prodat, nebo se chybně zaměřují lidi, kteří hledají jen zboží s co největší slevou a ty, co nepřemýšlí celý den o ničem jiném, než jak více a více ušetřit (ideálně by rádi vše ZADARMO).

Pokud děláte i Vy výše uvedené, pak je potřeba si přiznat, že MLM asi nebude pro Vás a že jste možná opravdu v obchodě, který pro Vás nakonec nebude tím pravým, co hledáte. Bohužel se Vám jen těžko s tímto přístupem, podaří v síťovém marketingu uspět a spíše třeba vyniknete například jako prodejce v tzv. přímém prodeji. 

Co je další, častou chybou?

Někteří „síťaři“ pak mají zase opačný „problém“ a sice přehnanou pozornost na kompenzační plán. Ať je to tak či tak, bohužel výsledek bude vždy podobně špatný… Pravda je totiž taková, že pokud děláte síťový marketing, pak jste totiž v businessu lidí. Jsou to totiž lidé a ne produkty, nebo kompenzační plán, co rozhodne o tom, zda vyděláte 100 EUR, nebo 10.000 EUR za měsíc.

Vaše odměna se odvíjí od lidí, kteří se připojují do Vašeho týmu a přinášejí další spolupracovníky do jejich vlastních týmů. Až teprve tento princip, neustále rostoucí spotřebitelské sítě lidí, vybudovává opravdové bohatství a ne až tak samostatný prodej produktu, jak by si někdy někdo mohl myslet.

Produkt je důležitý, ale sám na to nestačí

Produkt sám o sobě samozřejmě neumí budovat duplikovatelnou síť, ani předat informaci o obchodní příležitosti, či celé produktové řadě, jako to umí udělat jen a jen lidé! Produkty jako takové nedokáží ani registrovat nové zájemce, pozívat telefonicky na individuální setkání, či skupinové prezentace a jiné motivační meetingy, nebo trénovat, už vůbec ne vést či motivovat ostatní k dosažení vyšší úrovně jejich vlastního já, stejně tak, jako jejich vyšší životní úrovně. 🙂

Vše popsané však mohou naopak učinit pouze lidé a to je důvod, proč je náš obchod, business lidí. A nebo jinak můžeme říct, že tím nejunikátnějším produktem ve Vaší MLM firmě není ten produkt na který asi teď myslíte, ale jste to Vy! Lidé! Samozřejmě, že i celá produktová řada Vaší MLM firmy, se kterou denně pracujete, je velmi důležitá součást té důmyslné „skládačky“ celkového úspěchu, ale není to důležitá věc jediná.

Takže pokud jste si vybrali například práci ve Wellness odvětví, pak můžeme říct, že je to jistě perspektivní trh. Wellness dělá celosvětově gigantické obraty, které každoročně rostou, protože se pozitivním směrem mění smýšlení lidí o vlastním zdraví, prevenci a přírodních doplňcích stravy, které se tímto stávají tzv. rychloobrátkovým zbožím s opakovanými nákupy.

Takže jak na ten pasivní příjem?

Pouze vysoce účinné produkty za únosnou cenu, které jsou vhodné téměř pro každého a lidem prokazatelně pomáhají tím, že generují poptávku měsíc co měsíc (jsou tzv. spotřebovávány), pouze takové produkty (aspoň v odvětví Wellness) mohou generovat tolik vyhledávaný a MLM distributory kýžený „dlouho trvající, stabilní pasívní příjem“.

Pokud Vaše MLM firma nastolila špičkovou kvalitu produktové řady a nastavila správně, všechny ostatní nezbytné parametry, pak Vám gratuluji a na co vlastně ještě čekáte? 🙂 Můžete se vlastně pustit ihned do práce a soustředit se v klidu na budování takového příjmu o kterém toužíte, protože síťový marketing má jenom jeden limit – a to je ten, který jsme si sami stanovili ve své vlastní hlavě!

Proč lidem připadá úspěch v MLM složitý?

Protože mu mnoho distributorů, kteří se snaží dělat tuto práci, fakticky neporozumělo. Pokud si uvědomíte, co je podstatou síťového marketingu, jste na poloviční cestě k úspěchu. A co to tedy je? Lidé! Lidé! A pro jistotu ještě jednou – Ti správní lidé kolem Vás, kterými se obklopíte – proto vybírejte opravdu pečlivě a zároveň proaktivně vybírejte další vhodné kandidáty do Vaší organizace, podle vhodných kriterií.

Jak poznám tzv. „svého“ člověka, vhodného do spolupráce?

Kudy vede cesta už víme – Hurá! 🙂

Nyní znáte podstatu síťového marketingu a také to, na co se soustředit, protože pozornost je klíč! Jestli jste to opravdu pochopili a předáte tyto informace dál, pak by se měli ve Vaší skupině postupem času objevit nové osobnosti, ze kterých vyrostou opravdoví lídři, kteří budou vědět v čem ktví podstata MLM a pak – zažijete ale opravdový „fičák“… a to Vám ze srdce přeji!

Mnoho úspěchů 🙂